Blogul lui Radu Tudor: PATRU ARGUMENTE PENTRU VALIDAREA REFERENDUMULUI

Dupa ce BEC a publicat rezultatele finale, exista cateva argumente pentru judecata pe care o va face incepand de astazi Curtea Constitutionala.

1. Primul argument

Se refera la incalcarea de catre PDL a Legii nr. 14/2003 a partidelor politice (publicata in Monitorul Oficial nr. 25 din 17 ianuarie 2003).
Iata ce spune legea :
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1.
Partidele politice sunt asociatii cu caracter politic ale cetatenilor romani cu drept de vot, care participa in mod liber la formarea si exercitarea vointei lor politice, indeplinind o misiune publica garantata de Constitutie. Ele sunt persoane juridice de drept public.
Art. 2.
Prin activitatea lor, partidele politice promoveaza valorile si interesele nationale, pluralismul politic, contribuie la formarea opiniei publice, participa cu candidati in alegeri si la constituirea unor autoritati publice si stimuleaza participarea cetatenilor la scrutinuri, potrivit legii.
Aceasta ultima prevedere arata ca PDL a incalcat legea prin declararea oficiala a boicotului, cu atit mai mult cu cit s-a adresat in scris Curtii Constitutionale inainte de referendum, invocind necesitatea unei majoritati solide in consultarile populare. Angajamentul mincinos si ilegal facut de PDL si de competitorul Traian Basescu este un element esential de judecata.

2. Al doilea argument

Decizia CCR din 10 Iulie 2012
"Participarea la referendum a majoritatii cetatenilor inscrisi in listele electorale permanente reprezinta unact de responsabilitate civica, prin care corpul electoral urmeaza sa se pronunte cu privire la sanctionarea sau nu a Presedintelui Romaniei, avand posibilitatea demiterii sau mentinerii acestuia in functie"
Acest text din motivarea CCR a fost adus la cunostinta PDL in scris inaintea referendumului. Cu toate astea, in mod intentionat, PDL a incalcat recomandarea CCR prin declansarea boicotului. Astfel PDL a indemnat deschis la iresponsabilitatea civica, o atitudine nedemocratioca si neconstitutionala, dupa cum reiese din pasajul de mai sus.

3. Al treilea argument

Desi exista legi care de-a lungul timpului au modificat in mod repetat idea unei majoritai absolute, legea suprema - Constitutia Romaniei nu prevede nici un fel de prag electoral in privinta votului. Iata :
ARTICOLUL 2: Suveranitatea
(1) Suveranitatea nationala apartine poporului roman, care o exercita prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice si corecte, precum si prin referendum.
(2) Nici un grup si nici o persoana nu pot exercita suveranitatea in nume propriu.
In consecinta, alegerile libere si corecte plus referendum sunt validate, asa cum s-a intamplat de fiecare data in 22 de ani, fara preconditia unui cvorum. CCR a validat absolut toate alegerile prezidentiala fara cvorum, este obligata sa judece cu aceeasi masura si cind este vorba despre demitere.
Alegerea lui Traian Basescu in 2004 s-a facut fara un prag minim de voturi impus. La fel s-a intamplat la referendumul de suspendare in 2007, la fel la prezidentialele din 2009. Mai mult, numarul de voturi pentru politicianul Basescu a fost, la fiecare scrutin de pina azi, mai mic decit cel exprimat impotriva sa la 29 Iulie 2012. Principiul simetriei, care functioneaza in drept, trebuie luat in calcul de Curtea Constitutionala cind citim articolul 2.
Daca CCR l-a validat pe Traian Basescu presedinte cu 5,2 mil de voturi, e obligata sa accepte demiterea sa cu 7,5 mil de voturi.

4. Al patrulea argument

Numarul de alegatori inscrisi pe listele electorale este fals. Acest fapt este dovedit chiar de CCR, intr-o motivare transmisa recent Parlamentului. Iata :
In Decizia Nr. 682 din data de 27 iunie 2012 privind modificarea sistemului de alegere a senatorilor si deputatilor, CCR a luat in considerare acest aspect. CCR isi motiveaza Decizia prin urmatorul argument: "numarul deputatilor si al senatorilor se stabileste prin Legea Electorala, in raport cu populatia tarii, care, conform ultimului recensamint, a scazut in numar considerabil".
Daca populatia a scazut considerabil, este imposibil din punct de vedere demografic si legal ca numarul alegatorilor sa ramana constant, de 18,5 milioane, in ultimii ani. Recensamantul - luat in calcul de CCR - demonstreaza ca cifra este gresita. Documente ale institutiilor statului roman (INS, CNAS) prezentate public zilele acestea arata clar si argumenteaza odata in plus validitatea scaderii populatiei si implicit a persoanelor cu drept de vot.
Cu alte cuvinte, aceste argumente demonstreaza clar si fara echivoc faptul ca prin cadrul constitutional, prin legile din Romania dar mai ales prin jurisprudenta Curtii Constitutionala regasita in toate deciziile anterioare, CCR este obligata in litera si mai ales in spiritual Constitutiei, sa declare valid referendumul privind demiterea presedintelui Romaniei, Traian Basescu.