Senatorul PSD Marius Sorin Ovidiu Bota strange semnaturi pentru constituirea unei comisii parlamentare de ancheta a modului defectuos in care ministerul condus de Radu Berceanu s-a ocupat de contractele privind santierele autostrazilor din Romania.
Senatorul Bota se adreseaza Biroului Permanent al Senatului, dupa cum urmeaza:
"In conformitate cu prevederile art. 64 din Constitutia Romaniei si art. 78 din Regulamentul Senatului, va inaintez alaturat Proiectul de Hotarare privind infiintarea Comisiei de ancheta avand drept scop investigarea conditiilor de legalitate prin care au fost incheiate contractele, respectiv modificate contractele si solutiile tehnice la proiectele derulate de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii prin C.N.A.D.N.R. pentru lucrarile si studiile aferente urmatoarelor contracte:
- pentru Autostrada Transilvania;
- pentru Autostrada Moara Vlasiei - Ploiesti;
- pentru decontaminarea si punerea la dispozitie a terenului necesar in zona Turda, pentru terenul aferent constructiei Autostrazii Transilvania;
- pentru lucrarile de modernizare si reabilitare a DN12, DN15 si DN6;
- neinceperea pana la aceasta data a tronsonului de autostrada Deva-Orastie.
Avand in vedere neabsorbtia fondurilor UE - preaderare si postaderare, solicit extinderea investigatiilor si pentru activitatea Directiei de finantari externe din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si a departamentelor (serviciilor) din CNADNR care s-au ocupat (se ocupa) de activitatea necesara absorbtiei de fonduri europene (ISPA, coeziune si structurale)".
In Nota de fundamentare a cererii sale, senatorul Bota arata ca aceasta hotarare este necesara motivat de faptul ca la nivelul Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, cat si a CNADNR, nu exista preocupari serioase pentru absorbtia de fonduri UE, atat de necesare Romaniei pentru dezvoltarea tarii si realizarea interoperabilitatii cu infrastructura europeana de transport, chiar daca prin alocarile anuale de buget au fost puse la dispozitie resursele necesare pentru angajarea si specializarea personalului necesar pentru a absorbi aceste fonduri.
Totodata, dupa cum se poate constata, azi in Romania nu exista o retea de infrastructura rutiera moderna, chiar daca la finele anului 2004 au fost incheiate contracte (in special prin Parteneriat Public Privat) pentru aproximativ 800 km de autostrada, finalizate negocierile cu Institutii Financiare Internationale in vederea inceperii de noi contracte in 2005, iar azi in 2009 putem constata ca suntem ultima tara din UE, iar pretul/km este cel mai mare din UE, solutiile tehnice nu se respecta, se modifica dupa bunul plac al constructorilor cu complicitatea persoanelor care se ocupa de gestionarea derularii contractelor, sustine senatorul Bota.
In momentul in care va fi incheiata stangerea celor 46 de semnaturi necesare, Comisia parlamentara va fi votata in plenul Senatului, noua majoritate parlamentara de 65% avand asigurat un vot confortabil.