In cursul zilei de ieri, la sediul Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta a avut loc o conferinta de presa la care au participat, alaturi de directorul general al CN APMC, Mircea Banias, respectiv directorul Vicentiu Petrescu, si deputatul PD Laurentiu Mironescu. Motivul a fost acela al anuntatelor verificari asupra contractelor, licitatiilor, respectiv externalizarilor de servicii, mai mult sau mai putin legal efectuate de catre fostul director al CN APMC, Gheorghe Moldoveanu, respectiv al prezentarii unor rezultate partiale asupra celor constatate de catre actuala conducere. Una dintre concluzii este, potrivit deputatului PD Laurentiu Mironescu - unul dintre cei care si-a adus aportul la verificarea contractelor incheiate in perioada Moldoveanu - ca "actul de management in port a fost viciat in urma imixtiunii politice”. Mai mult, Mironescu a afirmat ca "fotoliul de director al CN APMC trebuie sa-l meriti si sa nu-ti sabotezi propria companie, asa cum s-a intamplat pana acum”. Insa, referitor la acest aspect, in cadrul conferintei a fost afirmat faptul ca la sfarsitul auditului care se desfasoara in port, vor fi trase la raspundere anumite persoane. Dintre acestea, cu siguranta ca va fi si ex-directorul general Gheorghe Moldoveanu, fara girul caruia tranzactiile dubioase din port nu ar fi putut sa aiba loc. "Toate contractele au fost facute in detrimentul Companiei”, a concluzionat Laurentiu Mironescu, in acest sens deputatul exemplificand activitatea de prevenire a incendiilor din port, care, dupa externalizare a devenit mai scumpa cu aproximativ 90%. "Compania a cumparat doua masini de pompieri, ce au costat peste 1 milion de euro si care ulterior au fost inchiriate sub pret firmei Consal Trade”, a afirmat deputatul PD. "In aceeasi situatie se afla si serviciile de salubrizare, iar activitatea de baraj antipoluare are, dupa extrenalizare, pretul dublat. Firma care a preluat aceasta activitate este tot Consal Trade”, a declarat Mironescu. In ceea ce priveste Portul turistic Tomis, deputatul PD a declarat ca platforma cheului care delimiteaza golful a fost inchiriat cu 2.605 euro pe luna, fara TVA, pana in anul 2021, ba chiar s-a facut o reducere cu 50% pentru primii trei ani, incalcandu-se astfel prevederile din caietul de sarcini, potrivit carora suma nu trebuia sa fie sub 3.000 de euro. "Probabil ca aceeasi soarta ar fi avut-o si Portul stiintifico-fantastic din Mamaia. Ce spune primarul referitor la o asemenea investitie este total fantezist. Porturile se zbat pentru trafic, imbunatatirea serviciilor si in nici un caz pentru pasarele si restaurante”, a fost de parere deputatul. "Toate lucrarile Administratiei in zona Cazinou au fost ilegale deoarece zona nu era in administrarea portului. S-au cheltuit bani publici, dar acum Ministerul Transporturilor a decis ca nu este interesat de acest proiect”, au mai afirmat cei care au sustinut conferinta de presa, acestia adaugand si faptul ca va fi facuta o analiza a acestui caz pentru a vedea cine plateste mai departe daunele, intrucat firmele de constructie nu au nici o vina. In ceea ce priveste echipa de conducere a CN APMC, directorul general Mircea Banias a declarat ca vor exista si alte schimbari, "intrucat se doreste o echipa competitiva”. "Nu vor fi numiti directori exclusiv pe criterii politice”, a mai afirmat Banias, care a adaugat insa ca din echipa nu vor face parte reprezentanti ai PSD. Acesta a mai adaugat ca, in loc de alte initiative mai mult sau mai putin realiste, i se pare oportuna construirea unui pod, a carui valoare se situeaza in jurul sumei de 6-7 milioane de euro (suma coincide cu cea solicitata pentru pasarela, respectiv Portul turistic din Mamaia). Podul ar urma, dupa cum sustine Mircea Banias, sa faca legatura, in zona canal Dunare - Marea Neagra, intre Portul Constanta Nord si Portul Constanta Sud. Pe de alta parte, deputatul Laurentiu Mironescu a declarat ca lucreaza la o initiativa legislativa prin care capitania Autoritatii Navale Romane sa treaca la administratia Porturilor Maritime Constanta.