In doar cateva zile, PSD a repurtat pe plan administrativ local doua victorii majore, vazute pana nu de mult ca irealizabile. Este vorba despre obtinerea a 25% din actiunile Aeroportului International Mihail Kogalniceanu si controlul asupra Portului Tomis, oferit de noua conducere APC Primariei Constanta. In primul caz, avem de-a face, potrivit deputatului democrat Laurentiu Mironescu, cu o situatie paradoxala: toata lumea spunea ca este imposibil ca CJC sa obtina actiuni la aeroport si cu toate acestea proiectul de lege initiat de PSD a fost votat cu o majoritate covarsitoare de Camera Deputatilor.
Mironescu sustine ca in urma cu doar cateva zile secretarul liberal de stat Alexandru Galiatatos i-ar fi spus ca nu e posibil ca administratia judeteana sa intre in actionariatul aeroportului in conditiile in care acesta a devenit de interes strategic pentru NATO si armata SUA. De asemenea, ministrul Transporturilor, liberalul Ludovic Orban, declara chiar la Constanta ca nici nu se pune problema implicarii CJC in conducerea aeroportului, pentru ca acesta reprezinta un interes strategic national. Cu toate acestea, PNL a votat alaturi de PSD in favoarea acestui proiect. "Un cadou otravit pentru locuitorii Constantei", crede Mironescu, potrivit caruia PSD va continua sa primeasca si in perioada urmatoare tot felul de posturi si favoruri de la PNL. "Acesta va fi pretul platit PSD-ului de o guvernare de bezmetici: impanarea tuturor consiliilor de administratie cu pesedisti. O sa vina si in Port, o sa vedeti", a opinat democratul. "Asta e, s-a intamplat aceasta mare prietenie", comenteaza situatia deputatul, iar in acest moment, intrarea in vigoare a legii "depinde de care presedinte o promulga. Vacaroiu o va semna imediat, daca mai intarzie doua saptamani, va fi in mod sigur retrimisa de Basescu spre dezbatere". "Traim intr-o tara cu totul si cu totul aparte", a concluzionat Mironescu. "Fondurile CJC sunt puse intr-o ecuatie in care nu aveau ce sa caute. In acest moment, Aeroportul merge in pierdere, iar eu, ca cetatean al Constantei nu pot sa fiu de acord ca administratia judetului sa fie asociata intr-o afacere care nu poate fi pe plus poate 20 de ani de acum incolo. Indiferent ce ai face, aeroportul nu poate avea profit", a explicat deputatul. Mult mai precaut in declaratii a fost Corneliu Balan, directorul general al Aeroportului. "Ca manager nu pot sa comentez structura Consiliului de Administratie a companiei la care lucrez", ne-a declarat Balan. "Consiliul Judetean o sa contribuie de acum la cheltuielile, dar si la profitul aeroportului", a precizat directorul, care a recunoscut ca deocamdata compania merge in pierdere. Balan spera insa ca din 2008 aeroportul sa inceapa sa obtina si profit, prin cresterea traficului aerian. Revenind la deputatul Mironescu, acesta considera ca exact aceeasi problema a nerentabilitatii implicarii administratiei locale se aplica si in cazul Portului Constanta. "Constantean fiind nu mi-as dori ca portul sa ajunga in grija primariei. Portul reprezinta o aventura economica, acum merge bine, la anul se poate intampla ceva si merge in pierdere, iar ca administratie locala nu te poti baga intr-o astfel de aventura. Ai alte prioritati, esti ales din alte motive", considera democratul. "Portul reprezinta un bun al intregului popor, asa idiot cum a fost Ceausescu, pentru asta l-a facut, nu-ti poti bate joc de asta", a declarat Mironescu, motiv pentru care nici nu crede ca proiectul trecerii Portului Vechi la primarie sa fie finalizat vreodata. Deputatul a ridicat si problema danelor 0-19, care se afla in proprietatea Romned. "Cu ei ce face? Unde le da inapoi danele? Cum sa mai vina operatorii sa investeasca, daca peste noapte vine unul si le ia totul?", s-a intrebat deputatul. Concluzia este destul de pesimista. Multitudinea aceasta de interese divergente, care se razboiesc la nesfarsit parca in Constanta a generat dealtfel o observatie nelinistitoare, lansata de surse ministeriale. Vorbind despre absenta turismului de business pe aeroportul Kogalniceanu, cineva a spus la un moment dat: "Constanta nu are turism de business, pentru ca suntem perceputi ca un judet mafiot".