Agentia Judeteana de Plati si Prestatii Sociale Olt lucreaza la convertirea tuturor dosarelor sosite din intreg judetul intr-o baza de date electronica ce va permite vizualizarea si controlul fiecarui dosar printr-un simplu click.
Ajutoarele sociale, alocatiile de stat, alocatiile de sustinere, indemnizatiile pentru cresterea copilului si toate celelalte prestatii sociale vor fi controlate in retea, programul informatic semnaland imediat orice inadvertenta din dosar. "Nu va mai fi nevoie ca salariatii nostri sa ia la bani marunti fiecare dosar, ci, pe masura ce acesta este introdus in sistem, se semnaleaza daca, spre exemplu, unul dintre membrii familiei a implinit 18 ani, iar dosarul nu a fost reactualizat de catre salariatii primariei", a declarat directorul executiv al agentiei, Catalin Davidescu (foto).
Munca desfasurata de functionarii agentiei nu este insa deloc simpla, in urma nenumaratelor restructurari institutia ramanand cu doar jumatate dintre angajati. Noul program trebuie implementat pana la 1 iunie.

Plati suspendate din cauza greselilor din dosare

Pe de alta parte, functionarii din primarii trebuie sa depuna dosarele la termene clare, astfel incat platile sa nu fie suspendate.
Termenele se incalca insa destul de frecvent, iar din acest motiv sau din cauza neregulilor semnalate in dosar, platile se suspenda pana la punerea la punct a documentelor. "Cam 5 - 10% din totalul platilor se suspenda din aceste cauze, iar beneficiarii vin la noi si intreaba de ce nu si-au primit banii, desi documentele le depun la primarii, iar acestea au obligatia sa intocmeasca dosarele corect si sa le depuna la noi la termenele stabilite", a mai spus Davidescu.