Presedintele Organizatiei Judetene a PSD Galati, deputatul Dan Nica, sustine ca suma alocata in proiectul de buget pentru 2007 pentru Coridorul european IV este de 1% din valoarea totala si permite finalizarea acestei autostrazi in 100 de ani. Potrivit declaratiilor deputatului galatean, doar prima etapa din Coridorul IV, adica Arad-Timisoara-Lugoj, cu o lungime de 49 km, se regaseste ca proiect in bugetul pentru 2007 al Ministerului Transporturilor, cu suma de 68.207.000 lei. Acest lucru inseamna 20 de ani doar pentru finalizarea acestei etape.

„In rest, nici macar un singur cuvint despre celelalte portiuni ale autostrazii 'prioritate nationala', Coridorul european IV - Lugoj - Deva - Sibiu - Rimnicu Vilcea - Pitesti - Bucuresti, cu o lungime de 415 km, si, in afara de by-pass-uri, doar promisiuni... fara bani. In sedinta de marti, 31 octombrie, a Comisiei de Industrie si Servicii a Camerei Deputatilor, daca nu vor fi introduse modificarile necesare, voi cere respingerea proiectului de buget pentru 2007 al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului”, a precizat Dan Nica.

Autostrada Bechtel va fi intirziata cu 21 de ani

Demnitarul galatean a mai precizat ca valoarea alocata pentru constructia autostrazii Brasov-Cluj-Bors este de 489.365 milioane de lei. „Adica doar 4% din valoarea totala a proiectului, ceea ce inseamna ca autostrada Transilvania va intirzia cu 21 de ani, si nu cu 1 an, asa cum declara ministrul Borbely. Pentru ca nu stie citi bani a alocat propriul minister, ii recomandam sa citeasca proiectul de buget pentru 2007, capitol 84.01. De altfel, Comisia pentru Industrie va discuta amendamentul pe care l-am depus, de suplimentare a fondurilor alocate acestui proiect cu suma de 800.000.000 lei, ceea ce va permite finalizarea autostrazii Transilvania conform programului stabilit in 2004 si recuperarea intirzierii de 1 an si jumatate datorata blocarii acestui proiect de catre ministrul Gheorghe Dobre”, a mai spus Dan Nica.

Investitiile in realizarea acestor coridoare europene si a unor drumuri ce ar putea atrage, sa zicem, turistii din Europa, nu fac posibil acest lucru si se pare ca guvernantilor nu le pasa, in conditiile in care vecinii bulgari ne-au luat „maul” la capitolul autostrazi si drumuri.