Ceea ce nu a reusit (inca) Guvernul a realizat Parlamentul. Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea coruptiei si petitiei a Senatului a votat in unanimitate modificarea legii referitoare la prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, modificare ce "rade" din grila de salarizare a Executivului sase secretari de stat.
Senatorii nu au mai asteptat ca Executivul sa vina cu propuneri concrete de restructurare si au initiat chiar ei acest demers. Comisia pentru cercetarea abuzurilor din Senat a votat in unanimitate modificarea legii privind prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, alieneatul respectiv stipuland ca Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor va fi condus de un presedinte, numit de Guvern, ajutat de trei consilieri. Desi, la momentul infiintarii Oficiului, legea stipula clar ca institutia va fi condusa de un singur presedinte, printr-o ordonanta de guvern emisa ulterior, Oficiul a fost "cadorisit" cu nu mai putin de sapte persoane in consiliul de conducere, cu rang de secretari de stat la doar 70 de angajati. "Un secretar de stat la 10 angajati este o premiera mondiala", a declarat in exclusivitate pentru "Realitatea romaneasca" vicepresedintele comisiei, senatorul Marius Marinescu, initiatorul demersului legislativ. Senatorul a precizat ca au fost studiate prevederile legislative referitoare la organisme similare din alte 106 tari si toate desemneaza existenta unui singur director sau presedinte.

Restructurare cu "forcepsul" legislativ

Desi la nivel declarativ Guvernul are cele mai bune intentii de restructurare, in practica, initiativa parlamentara a intampinat piedici tocmai din partea Executivului, acesta dand initial aviz negativ propunerii legislative. Ulterior insa, de voie, de nevoie, Oficiul a dat un aviz favorabil, in urma intocmirii unui raport din partea comisiei parlamentare. Argumentele expuse de senatorul Marinescu vizau asigurarea unor economii la bugetul de stat prin eliminarea a sase functii asimilate cu cea de secretar de stat cu privilegiile unui demnitar, armonizarea legislatiei cu cea a statelor membre UE, asigurarea unor analize obiective in cazul tuturor demnitarilor alesi sau numiti, precum si eliminarea incompatibilitatilor, a conflictelor de interese si discriminarilor din lege. Marinescu a exemplificat cazul lui Bogdan Mihai Martimof, persoana care are in acelasi timp calitatea de membru al plenului Oficiului si calitatea de reprezentant al Asociatiei Romane a Bancilor. "Prin dubla sa calitate, Domnia Sa se afla in conflict de interese si incompatibilitate. Este in acelasi timp, si jucator, si arbitru", a declarat Marinescu.