Conform primarului general Sorin Oprescu, pasajul pietonal pe sub Arcul de Triumf ar urma sa fie gata odata cu finalizarea lucrarilor de consolidare a monumentului istoric, respectiv 1 decembrie 2015.
"Incercam sa gandim un pasaj subteran care sa asigure accesul la nord si la sud. Nu vrem sa ii zapacim nici pe soferi. Pasajul va fi terminat odata cu finalizarea lucrarilor de consolidare a Arcului de Triumf", a declarat Sorin Oprescu.
"Finantarea europeana pentru realizarea lucrarilor a fost obtinuta pe baza numarului de vizitatori. Or, acesti vizitatori trebuie sa aiba acces la monument", a explicat Bogdan Hreapca, director general al Directiei de Investitii din cadrul Primariei Capitalei.
Proiectul pasajului subteran de la Arcul de Triumf este vechi de cativa ani, insa abia acum a fost facut public anuntul privind realizarea lui. Conform proiectului vechi, pe sub Arcul de Triumf, ar urma sa fie amenajat un pasaj subteran pentru a evita trecerea la nivel a bulevardelor Alexandru Averescu, Kiseleff si Constantin Prezan. Mai exact, erau prevazute cinci pasaje pietonale de acces si un pasaj central in forma inelara. Accesul in pasaj va fi asigurat cu ajutorul a 5 lifturi si 6 scari rulante.
In prezent, la Arcul de Triumf, se efectueaza lucrari de consolidare cu izolatori seismici si cu amortizoare seismice, care s-au folosit si la consolidarea sediului vechi al Primariei Capitalei. Cu ajutorul izolatorilor seismici si a amortizoarelor seismice, sediul vechi al Primariei Municipiului Bucuresti va rezista la cutremure de 9 - 9,2 grade pe Richter.
La Arcul de Triumf va fi amplasat si un semafor, pentru a facilita accesul vizitatorilor.
Obiectivul principal al proiectului "Consolidare, restaurare si conservare Arcul de Triumf" vizeaza consolidarea, restaurarea si conservarea Arcului de Triumf, cu scopul salvarii de la distrugere, al conservarii mostenirii culturale si al sporirii atractivitatii acestui obiectiv pentru turismul cultural.
Din cauza vechimii sale, precum si a poluarii deosebit de mari pe care o suporta acest monument istoric ca urmare a traficului foarte intens din jurul sau, piatra de diverse naturi-andezit, calcare fosilifere, travertin, marmura, - cu care este placat Arcul de Triumf s-a degradat si necesita lucrari de conservare-restaurare.
Aceste lucrari s-au amplificat si din cauza unor disfunctii ale coloanelor de apa pluviala ale constructiei. O alta problema legata de terasa o reprezinta hidroizolatia, unde s-au constatat multiple zone afectate, care explica in principal degradarile si infiltratiile din interior. Pe langa acestea mai sunt si degradari aparute ca urmare a vibratiilor la care a fost supus monumentul atat din trafic, cat si din vibratii seismice (crapaturi si fisuri in tencuiala si posibil in profunzimea peretilor).
Sursa: b365.ro