Q Magazine: Ionut Vulpescu, ministrul Culturii: Noul sediu al Operetei, un proiect incheiat intr-o tara care-si lasa balta interesele (Autor: Claudiu Sorin)
Ionut Vulpescu, ministrul Culturii, a declarat la inaugurarea salii Teatrului de Opereta si Musical Ion Dacian, ca acest proiect, dus pana la capat intr-o tara renumita, mai degraba, pentru ca, prea adesea, isi lasa balta interesele, inseamna, de fapt, un drum care abia acum incepe.
Noua sala de spectacole a Teatrului de Opereta si Musical Ion Dacian din Bucuresti, prima cladire destinata artelor spectacolului muzical construita in Romania dupa anul 1989, cu o investitie de aproximativ 8.700.000 de euro (plus TVA), a fost inaugurata sambata, cu musicalul Fantoma de la Opera.
La eveniment au participat, printre altii, soprana Angela Gheorghiu, Elena Dacian, fiica celebrului cantaret de opereta Ion Dacian, Ionut Vulpescu, ministrul Culturii, Valeriu Zgonea, presedintele Camerei Deputatilor, Geogica Severin, presedintele Comisiei pentru cultura a Senatului, Daniel Barbu, fost ministru al Culturii, coregraful Johan Kobborg, care conduce Baletul National Roman, coregraful si dansatorul Razvan Mazilu, actorul Pavel Bartos si prezentatorii TV Andi Moisescu, Olivia Steer si Dan Negru.
Inainte de spectacol, pe scena noii sali a Teatrului de Opereta si Musical Ion Dacian au urcat Razvan Ioan Dinca, directorul general al Operei Nationale Bucuresti, si Ionut Vulpescu, ministrul Culturii.
- Intr-o epoca precum cea pe care o traim, a construi un teatru inseamna un simbol, o reafirmare a unei identitati, o dorinta si, odata dusa la indeplinire, un ideal atins, a spus Razvan Ioan Dinca, precizand ca in spectacolul Fantoma de la Opera, care a inaugurat aceasta noua sala, este implicata o echipa de 250 de oameni.
Razvan Ioan Dinca a mentionat ca Ministerul Culturii este unicul finantator al acestei cladiri si i-a multumit atat fostului ministru al Culturii Kelemen Hunor, care a semnat inceperea lucrarilor pentru acest teatru, precum si celorlalti ministri care au facut posibila continuarea finantarii.
La randul sau, Ionut Vulpescu a spus ca inaugurarea acestei sali reprezinta un proiect incheiat, dus pana la capat, intr-o tara renumita, mai degraba, pentru ca, prea adesea, isi lasa balta interesele.
- Ne aflam in acest sediu minunat, la capatul unui drum lung, dar care a dus intr-un final Opereta bucuresteana acasa. Putem vorbi de un proiect incheiat, dus pana la capat, inr-o tara renumita, mai degraba, pentru ca, prea adesea, isi lasa balta interesele, iar, in acest peisaj, sprintara, stralucitoarea Opereta se dovedeste, iata, un model de temeinicie si de seriozitate, a declarat ministrul Culturii.
De asemenea, Ionut Vulpescu a precizat ca, prin montarea spectacolului Fantoma de la Opera in Romania se dovedeste ca Opereta bucuresteana este suficient de populara si de bine asezata artistic ca sa-si permita sa abordeze orice lucrare de gen, oricat ar fi de dificil.
Totodata, Ionut Vulpescu a mentionat ca noul sediu al Teatrului de Opereta inseamna, de fapt,un drum care abia acum incepe.
- Un proiect dus pana la capat, cum este noul sediul al Teatrului de Opereta, inseamna, de fapt, un drum care abia acum incepe. Caci acum incepe cealalta jumatate a istoriei acestui teatru de prestigiu si de traditie. Imprejurarile, nefaste si favorabile deopotriva, i-au dat Operetei, pe langa dificultatile din deceniile de dupa pierderea sediului istoric, si sansa de a incepe din nou. Sansa unei a doua tinereti. Sunt convins ca Teatrul de Opereta si Musical Ion Dacian o va fructifica si ca Opereta va fi tot aici, la datorie, si atunci cand arhitectura futurista a sediului ei va parea de-a dreptul clasica si cuminte. Iar publicul care iubeste atat de mult opereta si pe slujitorii ei ar fi fericit sa afle ca romanii vor scrie si vor compune pentru el noi piese in continuarea unei traditii pe care nu trebuie s-o uitam. Ii felicit pe toti cei implicati in acest proiect de succes si va urez ca aceasta a doua viata a Operetei bucurestene sa fie cel putin la fel de stralucita ca si prima. Sunt convins ca asa va fi, a incheiat ministrul Culturii.

xxx

inainte de inceperea spectacolului Fantoma de la Opera, a avut loc o conferinta de presa, la care au participat Razvan Ioan Dinca, directorul general al Operei Nationale Bucuresti, si Stephen Barlow, regizorul musicalului care a inaugurat noul sediu al Teatrului de Opereta Ion Dacian.
- Nu inauguram o cladire, nu acesta este mesajul pe care vreau sa-l transmit, ci inauguram un anume fel de fenomen teatral, asa cum il credem noi, cei care conducem destinele, temporar, ale acestui edificiu - Razvan Ioan Dinca, directorul general al Operei Nationale Bucuresti
- Este o mare onoare si un privilegiu pentru mine sa fiu din nou aici, in Bucuresti, de data aceasta sa regizez un musical, care este prima mea dragoste. Eu sper ca publicul va pleca in aceasta seara cu aceeasi emotie cu care am plecat si eu de la teatru, in noiembrie 1986, cand am vazut pentru prima data Fantoma de la Opera- Stephen Barlow, regizor

xxx

Fantoma de la Opera, de Andrew Lloyd Webber, este o productie muzicala adaptata in 14 limbi straine, distinsa cu peste 70 de premii importante si vizionata de peste 130 de milioane de spectatori din intreaga lume.
Biletele pentru primele patru reprezentatii care vor avea loc pe noua scena a Teatrului de Opereta si Musical Ion Dacian, in luna ianuarie, au fost epuizate in doar cateva ore de la punerea lor in vanzare, alte reprezentatii ale musicalului Fantoma de la Opera, regizat de Stephen Barlow, urmand sa aiba loc in luna februarie.
Spectacolul Fantoma de la Opera va intra in repertoriul Teatrului de Opereta si Musical Ion Dacian si va putea fi vazut de cei interesati si in urmatoarele luni pe scena institutiei. Datele reprezentatiilor urmeaza sa fie anuntate.
Noua cladire a Teatrului de Opereta si Musical Ion Dacia este amplasata pe Bulevardul Octavian Goga nr. 1, in imediata apropiere a Bibliotecii Nationale a Romaniei. Lucrarile la noul sediu au inceput in anul 2012, cladirea (cu o suprafata totala de 6.381,50 mp, distribuita pe trei niveluri) fiind proiectata sa corespunda tuturor necesitatilor logistice si tehnice moderne necesare bunei desfasurari a activitatii sale, dar si dezvoltarii repertoriului.
Sala de spectacole are o capacitate de 550 de locuri, a caror amplasare ofera o vizibilitate foarte buna asupra scenei, si beneficiaza de o acustica adecvata, ceea ce ofera spectatorilor posibilitatea de a urmari in conditii optime evenimentele artistice desfasurate pe scena. Scena are o suprafata de 14 metri latime, 20 de metri adancime si este dotata cu toate echipamentele tehnice moderne destinate realizarii unor productii muzicale de o complexitate ridicata.