Senatoarea Gabriela Firea a sustinut o declaratie politica intitulata " Morala d-lui Andrei Plesu a atins un minim istoric", pe care o puteti citi in continuare.
Potrivit aliniatului (2) al articolului 29 din Constitutia Romaniei, "Libertatea constiintei este garantata; ea trebuie sa se manifeste in spirit de toleranta si de respect reciproc". In continuare, la articolul urmator, 30, al Legii Supreme, scrie negru pe alb in primul paragraf: "Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile".
Aceste lucruri nu au insa nicio valoare pentru dl Andrei Plesu, despre care profesorul Andrei Marga spunea, nu cu multa vreme in urma, ca este "un frustrat in fata istoriei, un favorit al fiecarui regim".
Dl Plesu, fost ministru al Culturii, fost ministru de Externe, fost consilier prezidential, actualmente doar filozof si moralist s-a simtit deranjat de faptul ca maestrul Radu Beligan a gasit de cuviinta, in virtutea Constitutiei, sa-l sprijine candidatura la presedintie a d-lui Victor Ponta si, circumstanta agravanta, a decis sa faca public acest lucru prin intermediul unei inregistrari care a fost difuzata in cadrul evenimentului de pe Arena Nationala.
Deloc deranjat de faptul ca presedintele in exercitiu (apropo, AMR 88 de zile!) a facut acelasi lucru pentru un alt candidat, desi Constitutia ii interzice sa faca politica partizana din calitatea pe care o are, dl Plesu a purces la demolarea lui Radu Beligan. Nici imaginatia sa debordanta, nici eruditia nu l-au ajutat insa in acest demers, asa ca a fost nevoit sa scoata de la naftalina acuzatiile de colaborationism cu regimul comunist pe care, culmea!, tot domnia sa le minimaliza in aceeasi argumentatie. Pe scurt, ideea era ca talentul si cariera in teatru a lui Radu Beligan sunt suficiente pentru a anihila orice derapaje ale omului Radu Beligan, cu exceptia delictului de a-l sustine pe Victor Ponta.
Domnule Andrei Plesu, pentru ca acum ma adresez direct Dvs. Prin textul la care fac referire, publicat in cotidianul Adevarul si reluat de toti confratii Dvs doctrinari, nu va exercitati, pur si simplu, dreptul la opinie, ci va investiti imaginea intr-o jalnica operatiune de propaganda, intr-un exercitiu manipulatoriu de un gust indoielnic. De ce o faceti? Poate doar pentru faptul ca "L‘enfer c‘est les autres", n‘est pas? Ceilalti, care nu-l aduleaza pe Basescu...
Daca tot aveti astfel de porniri de specialist in etica si sunteti pus pe dat verdicte, v-as reaminti un mare adevar spus de un filozof roman: "specialistul in etica poate avea competenta etica, dar nu are, in chip necesar, autoritate si competenta morala". (Minima moralia, p.15)