Pentru reteaua de drumuri a Noului Rast se bat zece firme mari, care au fost invitate la negocieri de Consiliul Judetean (CJ) Dolj. Unele dintre ele sunt implicate deja in alte lucrari de anvergura, cum ar fi modernizarea centrului Craiovei.
Drumurile Rastului risca sa aiba o soarta asemanatoare cu aceea a centrului Craiovei, unde lucrarile de modernizare se desfasoara cu viteza melcului. Doua dintre cele zece firme invitate de Consiliul Judetean (CJ) Dolj la discutii sunt cele care construiesc si centrul Craiovei. Una dintre conditiile de selectie a celor cinci firme care vor realiza reteaua de drumuri a Noului Rast este ca acestea sa nu fie implicate in alte lucrari de anvergura. Cu toate ca SC DOMARCONS SA Craiova si SC TRANSPORTURI SA Craiova au deja contracte cu primaria municipiului, autoritatile judetene considera ca lucrarile nu au nimic in comun si ca o firma, chiar daca nu are un numar mare de muncitori pe santier, se poate descurca. "La drumuri este vorba de altceva si se poate lucra mult mai repede, iar daca firmele nu au muncitori destui pentru ambele lucrari, atunci pot sa ii mute pe cei din centru la Rast. Noi am invitat numai firme mari care au capacitatea de a face aceste lucrari", a spus vicepresedintele CJ Dolj, Victor Odolbasa. Alta firma care are contracte in derulare este SC OLTANA MONTAJ SA care se ocupa de modernizarea Sectiei de Stiinte ale Naturii din cadrul Muzeului Olteniei.
Firmele de constructii se vor calca in picioare la Rast
Noua dintre firme, care au castigat de-a lungul timpului numeroase licitatii pentru modernizari de drumuri judetene si construiri de poduri si podete organizate de CJ Dolj, au participat ieri la o intalnire de lucru, unde s-a discutat despre lucrarile ce trebuie realizate pe campul de la Rast. "Le-am explicat constructorilor prezenti ce presupune contractul de construire de strazi rurale in comuna Rast. Le-am prezentat cele cinci sectoare pentru care vor putea licita, dar ca o firma va putea castiga doar un singur sector. Cu toate ca fiecare zona are cale de acces separata, firmele trebuie sa ia in calcul pierderile pe care le vor avea atunci cand in acelasi sector vor lucra si firmele alese de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru construirea caselor sau angajatii SC Electrica Oltenia SA, care vor bransa casele la reteaua de energie electrica a noii localitati. Si, nu ultimul rand, le-am reamintit ca timpul de executie este scurt, iar aceste lucrari implica un volum de munca foarte mare", a explicat Odolbasa.
Desi a cumparat caietul de sarcini, o firma din Mehedinti nu a mai participat la discutiile de ieri de la CJ Dolj, aceasta fiind de altfel si singura firma din alt judet care va participa la selectia de oferte ce va avea loc la inceputul saptamanii viitoare. Cele cinci firme castigatoare va trebui sa finalizeze lucrarile de constructie a strazilor din Noul Rast pana la 30 octombrie, acestea castigand pentru fiecare din cele patru sectoare pietruite 20 de miliarde de lei, iar pentru cel de-al cincilea sector, reprezentand centrul civic si singura zona asfaltata, 30 de miliarde de lei.