Celebra corporatie Microsoft intentioneaza sa achizitioneze o parte din actiunile la fel de cunoscutei companii Yahoo, unul dintre liderii mondiali ai publicitatii pe Internet, incasate pe baza utilizarii motorului sau de cautare. Aceasta miscare strategica in lumea gigantilor IT ar reprezenta - in cazul in care ea va avea loc - o reactie a corporatiei lui Bill Gates la avansul redutabil pe care Google l-a inregistrat in cursa pentru atragerea veniturilor obtinute din publicitatea online. In situatia in care Microsoft ar achizitiona o parte din actiunile Yahoo, aceasta din urma ar primi in schimb brandul MSN, care reprezinta solutia promovata de compania lui Bill Gates pentru necesitatile de cautare ale internautilor si implicit pentru obtinerea de publicitate de pe Internet. Totusi, aceasta lupta acerba pentru castigarea unei cote cat mai mari din piata mondiala a publicitatii online, care se duce intre Microsoft si Google, seamana tot mai mult cu o concurenta intre doua strategii diferite de a face comert cu produse IT. In timp ce Microsoft a promovat licentierea sistemelor sale de operare, Google s-a axat pe gratuitatea serviciilor si a aplicatiilor informatice ce-i apartin.