Va mai amintiti de Herbie? Broscuta Volkswagen care facea furori pe pistele americane, care se conducea singura? Ei bine, acesta este pe cale sa treaca dincolo de marele ecran si sa devina realitate. Constructorul german a pus la punct un prototip de Golf care merge singur, fara sofer. La prima vedere, GTI 53+1 pare un VW Golf absolut normal. Insa are ceva in plus. Autoturismul beneficiaza de o serie de tehnologii mai mult decat "inteligente". Este suficient sa ne gandim la "Steering Machine", care executa automat toate manevrele, sau la dispozitivul insarcinat cu controlul dinamicii bolidului. GTI 53+1 merge singura, fara sofer, si isi imbunatateste permanent comportamentul pe pistele de incercari, uimindu-i chiar si pe producatorii de la Volkswagen. Modelul, dotat cu un fel de "ochi" electronic, care se foloseste de radar si senzori cu laser amplasati pe grila pentru a "prelucra" informatiile de pe drum. In plus, GTI-ul este dotat cu un sistem GPS ce localizeaza pozitia exacta a acestuia, cu o precizie de 2 cm.
Avem de-a face cu un autoturism inteligent, pe drept cuvand un demn succesor al lui Herbie, masinuta care a facut "ravagii" pe marile ecrane acum 30 de ani. "L-am numit '53' in memoria celebrului Herbie, care a intrat in istorie ca fiind primul autovehicul VW care se conduce. Acum, totul este cat se poate de real!", au spus reprezentantii firmei. Testat pe pistele VW din Ehra-Lessien, aceasta extraordinara masina, dotata cu sistem de pilot automat, a fost condusa de proiectantii VW la limitele posibilitatilor sale in materie de randament, sistem de franare si stabilitate. Masina a uimit pe toata lumea, ea calculand virajele cu o precizie uimitoare si stabilind pe circuit adevarate recorduri. Golful "minune" accelereaza pe pista pana la 240 km/h fara nici o interventie din partea omului, gratie insa si motorului de 200 CP de la Golf GTI. Si asta nu e tot. Pentru a proba autenticitatea acestui prototip, au fost invitate persoane care au reconfigurat circuitul folosind conuri. Si de aceasta data, masina s-a comportat exemplar, recalculand si parcurgand traseul fara greseala. "Acesta este un Golf care practic nu are nevoie de sofer. Vireaza, franeaza si accelereaza. Parcurge traseele independent de actiunea omului si asta la randament maxim", a spus un reprezentant Volkswagen.