Dupa ce s-a convins de succesul celor de la Renault cu modelul Logan, Volkswagen s-a hotarât sa arunce pe piata un concurent pentru masina produsa de Dacia la Mioveni. Germanii vor produce, de la sfârsitul anului 2009, la uzina lor din Kaluga, Rusia, un automobil ieftin, derivat din modelul de clasa mica Polo. Oficialii VW au declarat ca acesta va concura cu Logan, Hyundai Accent si Lada Kalina. Manevra germanilor vine dupa succesul celor de la Renault cu modelul Logan. Chiar în Germania, Dacia s-a vândut foarte bine, cu toata reclama negativa facuta de presa si chiar de ADAC (Clubul German Auto) prin deja celebrul "test al elanului" pe care Logan nu l-ar fi trecut...Echipare de baza, fara prea multe optiuni"O noua masina 'de buget' bazata pe modelul Volkswagen Polo va fi produsa în uzina Kaluga, la sfârsitul anului 2009", a spus Ulrich Hackenberg, membru al Consiliului de Administratie al VW pe probleme de dezvoltare, scrie Russia-InfoCentre, care citeaza Russian Business. Automobilul va concura cu modele precum Renault Logan, Hyundai Accent si Lada Kalina, al caror pret mediu este de 11.320 de dolari, 12.600 de dolari, respectiv 10.100 de dolari. Potrivit informatiilor din presa rusa, jumatate dintre masinile produse la Kaluga, adica 75.000 de unitati, vor costa mai putin de 10.000 de euro. Analistii sunt de parere însa ca acest pret va acoperi doar variantele în echiparea de baza, fara prea multe optiuni.Productia Volkswagen Group la fabrica de la Kaluga a început la sfârsitul lunii noiembrie 2007. La uzina vor fi asamblate în acest an 66.000 de masini marca Volkswagen si Skoda.A doua linie de productie va fi deschisa anul viitor, crescând astfel capacitatea unitatii la 150.000 de masini. De asemenea, vor fi adaugate un atelier de caroserie si unul de vopsitorie. Vânzarile grupului german Volkswagen, al patrulea constructor auto la nivel mondial, au avansat anul trecut cu 7,9%, la 6,189 milioane de unitati, compania mizând si în acest an pe o crestere a livrarilor.Ce fac franceziiConcurenta, adica grupul Renault, estimeaza ca va ajunge sa vânda pe piata germana 25.000 de masini Logan în 2009 si 30.000 anual, pe termen mediu, a declarat recent un oficial Renault. "Germania este piata cu cei mai pretentiosi cumparatori si, cu toate acestea, cererea pentru Logan creste continuu. (...) Anul trecut am vândut 6.000 de masini Logan, anul acesta cred ca vom ajunge la 15.000, iar în 2009 am vrea sa ajungem la 25.000", a spus Jacques Rivoal, director la Renault Germania. Facatura "testul elanului", în varianta ADACVânzarile sunt considerate multumitoare, cu toate ca în luna iulie 2005 presa germana si ADAC au facut praf Loganul. Concret, cei de la ADAC au supus Dacia "testului elanului", la care nu ar fi rezistat. Potrivit raportului dat publicitatii si citat de presa germana (Hamburger Abendblatt sau Spiegel On Line), în urma acestuia, Loganul s-ar fi rasturnat la viteza de 65 km/h. Testul elanului consta într-o succesiune de viraje bruste, la viteza din ce în ce mai mare. Potrivit forumurilor de specialitate, janta rotii din fata, pe care a pivotat Loganul rasturnat, era singura din tabla, restul fiind din aluminiu. Purtatorul de cuvânt al reprezentantei Renault din Germania, Martin Zimmermann, citat de Hamburger Abendblatt, afirma ca la testele efectuate de compania Renault nu au fost probleme cu Dacia Logan. El a mai precizat ca automobilul testat de ADAC va fi examinat în detaliu de firma producatoare. Pe forumurile de specialitate din Franta (www.forum-auto.com) si România (www.daciaclub.ro), rezultatul testului facut de germani a fost intens contestat. Organizatorii ADAC au fost acuzati de rea-credinta.