Potrivit unui studiu publicat luni, 18 mai, a. c. , vanzarile produselor electrocasnice a inregistrat un declin, cele mai afectate fiind echipamentele de birou si sectorul foto. Prin urmare, valoarea generata in sectorul echipamentelor de birou, este de 14 milioane de euro in primul trimestru din 2009, ceea ce se traduce printr-o scadere puternica cu 44,9% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. "Tranzitia catre imprimantele multifunctionale, produse cu evolutie mai buna, nu a fost suficienta pentru a compensa declinul rapid al vanzarilor de imprimante. Concluzionand, sectorul echipamentelor de birou nu a reusit sa evite efectele crizei economice si financiare" , se arata in studiu. In perioada analizata, piata de electronice a insumat 59 milioane de euro, iar aceasta tendinta negativa pentru toate produsele electronice monitorizate in trimestrul 4 din 2008, a afectat si tabloul general in primul trimestru din 2009. Aceasta evolutie se traduce printr-o descrestere de 34,4% pe piata electronicelor, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Daca la nivel national, situatia vanzarilor de electrocasnice este intr-o continua scadere, se pare ca, piata constanteana nu a simtit o scadere acuta a vanzarilor din acest sector. Astfel, cel mai bine se vand frigiderele si aparatele de aer conditionat, iar clientii care opteaza sa cumpere un aparat frigorific, primesc cadou si un fier de calcat. Pentru a se evita scaderea vanzarilor, se apeleaza la diferite politici de marketing. "Nu am resimtit scaderi importante la vanzari, insa, avem grija sa oferim clientilor nostri oferte tentante, cum ar fi reduceri de maxim 15%, la toate produsele. Cei care doresc sa scape de electrocasnicele vechi, noi le transportam gratuit pana la sediul nostru si ii dam clientului o reducere de la 150 de lei, pana la 250 de lei, pentru noul produs pe care intentioneaza sa il achizitioneze", a declarat pentru cotidianul "Replica", Doina Moscu, sef al unui magazin care comercializeaza produse electrocasnice. (Luminita Done)