Cererea de autoturisme noi pe piata romaneasca a ajuns la 157.367 de unitati in primele noua luni ale acestui an, in crestere cu 60,1% fata de perioada similara a anului trecut, se arata in datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Vanzarile din septembrie au ajuns la 16.281 de unitati, in crestere cu 35,8% comparativ cu aceeasi luna a anului trecut. Dacia a vandut in intervalul ianuarie-septembrie 68.337 de autoturisme (43,4% din vanzarile totale), in vreme ce Daewoo a raportat comercializarea a 16.780 de unitati (10,7% cota de piata). Pe segmentul modelelor de import, cea mai buna pozitie in clasamentul vanzarilor este ocupata, in continuare, de marca Renault, cu vanzari de 15.731 de autoturisme si o crestere de 113,2%, urmata de Skoda cu 10.458 de unitati (+98,6%).
Cu vanzari de 8.045 de unitati si un avans de aproape 85%, Volkswagen a urcat un loc fata de primele noua luni ale lui 2004, devansand Peugeot - 6.563 de masini vandute - care a avut o crestere de 41,5%.
Pozitia a cincea este detinuta, ca si anul trecut, de constructorul american Ford - 3.674 de autoturisme comercializate (+70,1%), urmat de Opel cu 3.484 de unitati (+70,7%).
Modelul Chevrolet Kalos a marcat cel mai mare avans al vanzarilor, cu 2.884 de unitati, aferent unei cresteri de 147,8%.
Motorizarile diesel au reprezentat 53,6% din optiunile clientilor romani pe segmentul automobilelor de import.
Vanzarile de autovehicule comerciale au marcat in primele noua luni ale acestui an un salt de 23,5% fata de intervalul similar al anului trecut, pana la 29.320 de unitati. (D.E.)