Valcenii vor putea sa-si plateasca, de astazi, taxele si impozitele prin internet, dupa ce Primaria Ramnicu Valcea a finalizat implementarea solutiei pentru plata electronica. Modulul pentru plata prin internet a taxelor si impozitelor asigura tuturor cetatenilor acces la informatiile relevante despre taxele si impozitele locale si permite plati prin intermediul internetului, utilizand carduri bancare, pentru toate creantele constituite la rolul contribuabilului in evidenta fiscala: impozite si taxe locale, amenzi etc.
Solutia web de plata electronica este accesibila oricarui utilizator autentificat pe website-ul primariei, actiunile acestuia fiind conduse printr-un set de pasi logici, in conditii de trasabilitate si control asigurate prin mecanismele de securitate si evidenta a istoricului tranzactiilor efectuate in sistem. Aplicatia realizeaza autentificarea contribuabilului, permitandu-i sa vizualizeze sumele datorate bugetului local si sa precizeze suma pe care intentioneaza sa o achite utilizand un card bancar, emis de orice banca comerciala.
Subsistemul de plati online este integrat cu serviciile oferite in cadrul Sistemului National Electronic de Plata Online a Taxelor si Impozitelor (www.ghiseul.ro).
Server securizat pentru aplicatiile
de plata electronica

Avand in vedere natura critica a informatiilor gestionate si interactiunile cu utilizatorul extern, s-a impus implementarea aplicatiilor de plata electronica pe un server dedicat acestui scop. Acest server a fost integrat in infrastructura informatica si de comunicatii a primariei, rolul sau fiind de a gazdui in conditii de maxima disponibilitate aplicatiile propuse si de a securiza interogarea datelor fiscale si transferul controlului catre Sistemul National Electronic de Plata Online a Taxelor si Impozitelor.
Solutia implementata genereaza urmatoarele avantaje:
• se faciliteaza accesul cetatenilor la informatie, avand o disponibilitate 24 de ore din 24, sapte zile din sapte;
• se reduc birocratia si timpii de asteptare datorita delocalizarii serviciilor oferite de primarie, prin eliminarea dependentei de spatiu si timp in efectuarea tranzactiilor;
• se asigura disponibilitatea informatiilor cu privire la evidenta istoricului tranzactiilor efectuate;
• se ofera siguranta in utilizare, autentificarea efectuandu-se pe baza unor credentiale obtinute de la primarie.