Avioanele cu elice SAAB - 2000 ale companiei Carpatair, singurul operator aerian al Aeroportului International Craiova, au fost implicate in sapte incidente in ultimii sapte ani. Unul dintre incidente a avut loc in februarie 2012, pe Aeroportul din Banie. Ancheta treneaza, iar aeronava este abandonata in incinta Avioane SA. Intre timp, alt aparat SAAB - 2000 a avut probleme: patru persoane au fost ranite.
Pe 14 februarie 2012, o aeronava SAAB 2000 a companiei Carpatair, cu 48 de pasageri la bord, a iesit de pe pista Aeroportului International Craiova si s-a infipt in zapada. Doua persoane au fost ranite si au avut nevoie de ingrijiri medicale. In urma impactului, ambele elice ale aeronavei s-au rupt. Avionul a fost tractat in curtea Avioane Craiova SA, unde ar fi trebuit sa fie reparat. Cazul a fost preluat de Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS) si de procurori. La patru luni de la acest incident, organele implicate in ancheta nu ne ofera raspunsuri. Avionul a ramas abandonat in curtea fabricii de avioane. "Nu-l iau de aici, dar nici nu-l repara. Din contra, au inceput sa demonteze piese de pe el. Probabil au ajuns la concluzia ca nu mai poate fi reparat si atunci recupereaza ce se poate", ne-a dezvaluit o sursa din cadrul Avioane SA. Oficial, compania Carpatair sustine ca ancheta este inca in desfasurare si de aceea nu s-a luat nici o decizie in privinta avionului.
"Cazul inca nu este inchis, iar proprietarul aeronavei nu a luat nici o decizie. Aparatul face parte din flota noastra de avioane, pentru care avem un leasing operational prelungit pana in 2014", a spus Paula Ardelean, PR la Carpatair. Reprezentantii Ministerului Transporturilor (MT) inca intarzie cu un raspuns in acest caz.

Sapte incidente in sapte ani

Potrivit site-ului companiei Carpatair, flota actuala cuprinde o aeronava Boeing - 737, cate trei aparate Fokker -100 si Fokker -70, precum si sase SAAB - 2000. Modelul produs de constructorul suedez SAAB a devenit operational in 1994, insa vanzarile au fost limitate si productia a fost stopata in 1999. Au fost construite doar 64 de avioane, iar in anul 2000 numai 54 de aparate se mai aflau in serviciu. Compania Carpatair avea la un moment dat 14 aparate SAAB - 2000. Aeronava de productie suedeza este considerata cel mai rapid avion de pasageri cu elice, are o capacitate de 50 de locuri si un consum de combustibil redus. Presa noteaza mai multe incidente aviatice in care au fost implicate aeronavele SAAB - 2000 ale Carpatair. GdS a numarat sapte incidente in perioada 2005 - 2012. Unul dintre cele periculoase a avut loc in 2009, cand un avion de linie a survolat timp de 90 de minute Aeroportul International Timisoara. Din cauza unei defectiuni la trenul de aterizare, avionul a aterizat pe burta. Alt incident s-a produs acum o luna, pe 28 mai 2012. Un avion SAAB - 2000, care circula pe ruta Florenta - Timisoara cu 45 de pasageri la bord, a fost evacuat pe aeroportul italian din cauza unei alerte de incendiu la unul dintre motoare. Potrivit presei italiene, patru persoane au fost ranite. Conform TGCom.it, trei pasageri s-au ales cu fracturi la membrele inferioare, iar al patrulea acuza dureri la coloana vertebrala. Autoritatile italiene au deschis o ancheta in acest caz. Asteptam cu interes rezultatele anchetei in cazul incidentului de la Craiova, mai ales ca operatorul aerian Carpatair este in prezent singurul care deserveste Aeroportul din Banie.