Nici nu s-a incheiat sezonul estival 2008 si, deja, constantenii isi smulg parul din cap gandindu-se la lunile grele si costisitoare de iarna, cand buzunarul devine tot mai subtire din cauza unor "mici" neintelegeri. In ecuatie intra asociatiile de proprietari, proprietarii si unitatile furnizoare de confort, iar rolul necunoscutei este interpretat maiestuos de repartitoare. Astfel, problema repartitoarelor de caldura a revenit pe masa discutiilor, ca si cum ar exista indivizi care nu-si mai doresc astfel de aparate in locuinte. Consternat de faptul ca mai exista persoane care nu au inteles beneficiile acestor repartitoare, Marcel Dragu, presedintele Uniunii Asociatiilor de Proprietari (U.A.P.), a declarat, pentru cotidianul "Replica" de Constanta, faptul ca s-a saturat sa mai joace rolul de consilier in aceasta problema, spunand ca exista probleme mult mai grave, care merita intr-adevar o atentie sporita.

Cu toate ca si-au pus mari sperante in sistemul de facturare prin repartitoarele de costuri, multi constanteni sustin ca au fost "arsi" la intretinere. Astfel, in loc sa le micsoreze cheltuielile lunare, proprietarii apartamentelor cu doua camere declara cu mana pe inima ca au ajuns chiar sa plateasca si 850 de lei pentru furnizarea caldurii. Potrivit specialistilor, montarea repartitoarelor si a robinetilor termostatici aduce o economie de 5 - 10% la factura de la intretinere, iar prin controlul permanent al temperaturii, puteti economisi circa 30-40%. "Sunt indivizi care nu s-au acomodat cu aceste repartitoare de caldura. O mare parte din vina apartine firmelor care se ocupa de instalarea lor, dar si anumitor asociatii de proprietari. Credeam ca dupa atatia ani de discutii s-a ajuns la un consens, insa vad ca totul nu este perfect. Sunt presedinti de asociatii care nu vin la cursurile noastre", a mai precizat Dragu, care a lasat de inteles ca cei care contesta functionalitatea repartitoarelor de caldura, "rebelii", nu fac parte din Uniunea Asociatiilor de Proprietari Constanta.

Nemultumiri cu privire la pretul apei potabile

La randul sau, inspectorul sef Gheorghe Trandafir, seful Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Constanta, ne-a declarat ca reclamatiile constantenilor in ceea ce priveste aceste aparate nu sunt in numar foarte mare, dar exista. De asemenea, Trandafir este posesorul mai multor repartitoare de costuri si s-a declarat foarte multumit de ele. "Avem alte probleme care sunt mult mai grave decat aceste repartitoare. De exemplu, SC Enel a pretins asociatiilor de proprietari sa faca plata facturilor odata la doua luni. Aceasta cerinta fiind imposibil de onorat, ne-am adresat Guvernului, OJPC-ului, ANPC-ului si SC ENEL Timisoara. Reprezentantii nostri au mers si au discutat cu managerii firmei de electricitate, iar acestia din urma au inteles gravitatea fenomenului. Din fericire, acum vom plati energia electrica lunar. O alta problema este reprezentata de pretul apei potabile. La asociatie nu se plateste doar apa pura, ci si apa de canal plus TVA-ul. In aceste conditii, un metru cub de apa va ajunge la suma de 4 lei si 25 de bani", a mai declarat, pe de alta parte, presedintele Uniunii Asociatiilor de Proprietari din Constanta.