Adevarul: Autostrada Soarelui: AMR doua saptamani! La 30 iunie se deschide ultimul tronson Cernavoda - Medgidia - Murfatlar

Mai sunt doua saptamani, iar romanii isi vor vedea un vis cu ochii: vor calatori intre Bucuresti si Constanta pe Autostrada Soarelui. Ultimul tronson care mai era de executat, Cernavoda - Medgidia - Murfatlar, va fi deschis circulatiei la data de 30 iunie.
Traficul intre Cernavoda si Murfatlar se va desfasura pe o singura cale, cu doua sensuri.
La fel s-a procedat si in cazul tronsonului Murfatlar - Valu lui Traian - Agigea (unde Autostrada Soarelui se imbina cu Varianta de ocolire a Constantei). La finele lui iulie 2011 au fost inaugurati cei 21 de kilometri, iar timp de doua luni circulatia s-a desfasurat pe o singura cale, cu doua sensuri pentru dus si pentru intors.
La finele lui septembrie 2011 a fost deschisa traficului si cealalta cale de mers, astfel ca pe autostrada s-a putut circula pe patru benzi - catre Constanta si catre Bucuresti.
Pe distanta de 36 de kilometri dintre Cernavoda si Murfatlar, soferii si motociclistii vor trebui sa fie la fel de atenti ca pe vechiul drum dintre Cernavoda si Constanta, DN22c, unde se circula pe cate una-doua benzi pe sens, fara parapeti de siguranta intre sensurile de mers.
Masurile de precautie trebuie sa fie insa sporite, deoarece regimul de viteza marita face ca deplasarea sa fie mai greu de controlat. Limita de viteza va fi stabilita, in functie de conditiile de drum, de Politia Rutiera si de Directia Regionala de Drumuri si Poduri Constanta.
Valea Dacilor, liber la trafic!
La ultimul tronson al autostrazii se lucreaza intens si se munceste deja la marcajele rutiere din zona Valea Dacilor - Medgidia, acolo unde este un important nod rutier. Zona are doua sensuri giratorii, unul spre Siminoc-Murfatlar, celalalt spre Valu Traian-Agigea.
Pentru locuitorii zonei adiacente tronsonului de autostrada Cernavoda - Medgidia - Murfatlar, iesirea la o artera principala de transport va fi mult simplificata. Sunt localitati situate la departare de 40-50 de kilometri de un drum national, carora si construirea Canalului Dunare - Marea Neagra le-a taiat accesul la sosea.
"Speram sa finalizam prima cale a tronsonului la 30 iunie, singurul impediment ar fi conditiile atmosferice, vremea care sa ne impiedice sa respectam graficul. Ba e canicula, ba e ploaie...", spune managerul de proiect Cristian Becheru, reprezentantul consortiului Astaldi Spa - Max Boegl ce construieste tronsonul.
Cu certitudine, la 30 iunie va fi deschisa circulatia prin nodul rutier de la Valea Dacilor. Accesul de intrare in autostrada de la Murfatlar, ce fusese amenajat provizoriu, va fi desfiintat cu aceasta ocazie. In zilele urmatoare, intreg tronsonul va fi disponibil traficului rutier.
Accesorizarea, in partea a doua a anului
Executia la tronsonul Cernavoda-Medgidia a inceput la finele lui 2011 si va fi finalizata in ianuarie 2013. In intervalul iulie 2012 - ianuarie 2013 se va lucra la toate elementele de siguranta rutiera de pe tronsonul de autostrada, la semnalizare, la indicatoare, la panouri de avertizare, parcari, refugii si grupuri sanitare, precum si statiile PECO de pe traseu. Nu vor exista alte statii de taxare pe Autostrada Soarelui, in afara de cea de la Fetesti.
Asfaltul, garantat 4 ani
Tronsonul Cernavoda - Medgidia (20 de kilometri) continua cu segmentul Medgidia - Murfatlar (16 kilometri), ce face legatura cu tronsonul Murfatlar - Valu lui Traian (14 kilometri). De la Valu lui Traian, drumul spre litoral continua cu Varianta de ocolire a Constantei (7 kilometri), ce iese in nodul rutier de la Agigea de pe soseaua Constanta - Mangalia (DN 39).
Pe noul tronson dintre Cernavoda si Medgidia, constructorul garanteaza soferilor un asfalt foarte bun pentru urmatorii patru ani. Garantia asfaltului s-a dublat fata de contractele anterioare.
Parcurs Bucuresti - Constanta: 1 ora si 51 de minute
O data cu finalizarea Autostrazii Soarelui, timpul de calatorie intre Bucuresti si Constanta va fi redus de la 2 ore si 30 de minute, la 1 ora si 51 de minute. Limita maxima a vitezei de deplasare va creste de la 100 de kilometri/ora (in afara localitatilor) la 130 de kilometri/ora pe autostrada.
Cat a costat intregul tronson Cernavoda - Constanta
Valoarea totala a acestui proiect este de 1.486.158.338 lei (fara TVA), dintre care 297.232.537 lei reprezinta contributia nerambursabila a Uniunii Europene prin Fondul de Coeziune, diferenta fiind asigurata de Guvernul Romaniei (de la bugetul de stat) si alte surse de finantare (BEI).