B365.ro: "Cartitele" uriase care sapa metroul de Drumul Taberei au ajuns la Razoare

Pe santierul Magistralei M5 de la Razoare incep lucrarile de asamblare la masinile de foraj ce vor sapa tunelurile de metru, informeaza forumistii de la metrouusor.com. Doua utilaje de tipul Tunnel Boring Machine vor sapa in paralel, de la Academia Militara catre Drumul Taberei, pe o distanta de 3.900 de metri, conform companiei Herrenknecht, producatoare a masinilor de forat. Costurile pentru forarile efectuate de cele 3 masini sunt de 267 de milioane de euro, conform tunnellingjournal.com. O a treia masina ar trebui sa faca legatura in subteran cu tronsonul al doilea, Eroilor-Pantelimon.
Tunnel Boring Machine are un cap rotativ de forare de marimea tunelului ce se construieste, cu dinti foarte puternici, iar pamantul forat este trimis catre spatele aparatului. Lungimea aparatului este de 70 de metri, iar diametrul frezei este de 6,5 metri, cu 58 de dinti pentru forat. Masina cantareste 960 de tone si inainteaza cu o viteza de 15-30 metri pe zi.
Masinile de forare care vor lucra la M5 au fost aduse de la Istanbul cu vaporul pana la Constanta, iar de acolo cu utilaje de mare tonaj la Bucuresti. Masinile au fost folosite la forarea pe sub Bosfor, dar capetele de foraj folosite la Bucuresti vor fi noi.
Daca pana acum galeriile de metrou din Bucuresti au fost sapate de muncitori cu utilaje obisnuite, magistrala M5 se va face cu tehnologie grea: Tunnel Boring Machine - "cartitele uriase" care "mananca pamantul".
Firmele care au castigat licitatia pentru metroul din Drumul Taberei au la dispozitie cel mult 25 de luni pentru executarea tunelurilor si a structurii si cel mult 18 luni pentru finisarea statiilor. Potrivit Metrorex, in 2015 va fi dat in folosinta tronsonul Drumul Taberei-Eroilor care cuprinde un numar de 10 statii (Eroilor, Academia Militara, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomitei - statie depou, Brancusi, Raul Doamnei).