Mazda este prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt cu doua premiere mondiale: noua generatie Mazda 6 si motorizarea diesel pentru noua Mazda 2. Ambele modele reprezinta o evolutie a filosofiei Zoom-Zoom lansate de constructorul nipon si sunt complet noi, neavând nici un element pastrat de la predecesoarele lor. De asemenea, Mazda expune un exemplar din editia aniversara de 40 de ani a modelului RX-8. Noua Mazda 6 Una dintre noutatile acestei versiuni este reprezentata de motorul de 2,5 litri pe benzina, ce dezvolta 170 de cai-putere. Evolutia modelului se traduce atât prin elemente de design, cât si prin performantele tehnice pe care noua Mazda 6 le are pe cartea de vizita. Constructorii au realizat noul model în jurul a trei valori-cheie. Este vorba despre un design emotional si sportiv, o experienta exclusiva si un pachet de dotari si optiuni versatil si aspectuos. Stilul si performantele dinamice încânta si confera senzatia de kizuna - cuvânt japonez care semnifica o legatura emotionala puternica. Dimensiunile mai mari îi confera mai mult spatiu la interior, pentru un plus de confort cotidian. Materialele folosite si calitatea asamblarii creeaza o ambianta placuta pentru sofer si pasageri. Senzatia din interior reprezinta un echilibru între stilul sportiv si spatiul confortabil. Caracterul practic este sustinut de sistemul unic Mazda Karakuri, care permite plierea banchetei din spate prin actionarea unui singur dispozitiv.În materie de siguranta, noul model completeaza sistemele clasice oferite de Mazda - ce includ discuri de frâna de dimensiuni mari, ABS, controlul dinamic al stabilitatii (DSC), controlul electronic al tractiunii (TCS) si asistenta la frânare - cu noi dotari ce includ: sistemul de faruri adaptabile (AFS), senzori de parcare, câmp vizual extins, tetiere cu actionare activa, pedale de frâna si de ambreiaj deformabile si masuri extinse de protectie pentru pietoni. Noua Mazda 2 diesel Mezina din gama oferita de Mazda se prezinta la Frankfurt în premiera mondiala cu noua motorizare turbo diesel de 1,4 litri, care produce 68 de cai-putere. Inovatia acestui model este reprezentata de utilizarea unui nou tip de otel, mai rezistent si mai usor, care a permis reducerea greutatii vehiculului cu aproape 100 kg. Micsorarea greutatii a facut posibila reducerea consumului si a emisiilor de CO2. Aerodinamica noii Mazda 2 este una dintre cele mai bune din clasa sa. Coeficientul de rezistenta este de 0,31, valoare care contribuie la asigurarea eficientei consumului si a stabilitatii la viteze mari.Sistemele pasive de siguranta sunt bazate pe caroseria dezvoltata conform Sistemului Avansat al Mazda de Distributie si Absorbtie a Impactului (MAIDAS), care reflecta energia impactului dinspre cabina pasagerilor. Siguranta activa include vizibilitatea crescuta pentru sofer datorita designului eficient, ABS, EBD si asistenta la frânare. Noua Mazda 2 va fi disponibila în România începând cu luna octombrie. RX-8, editie aniversara Cu ocazia aniversarii a 40 de ani de la punerea în vânzare a primului vehicul Mazda dotat cu motor rotativ, constructorul japonez va lansa o editie speciala a modelului RX-8. De la lansare si pâna în aprilie 2007, Mazda a produs 1,97 milioane de motoare rotative, fiind singurul constructor auto care produce acest tip de motor. Mazda RX-8, model lansat în 2003, este dotat cu motorul rotativ RENESIS, acesta reprezentând rezultatul a 40 de ani de îmbunatatire si dezvoltare continue.La Frankfurt, vizitatorii pot admira un exemplar din editia aniversara RX-8. Modelul are componente speciale integrate în sasiu si caroserie, precum si accesorii noi la exterior si interior.