Transportatorii rutieri ameninta cu declansarea grevei generale din 25 februarie, daca pana la acea data autoritatile romane nu vor raspunde memoriului prin care solicita modificarea unor acte normative care reglementeaza activitatea din domeniu. Potrivit unui comunicat al Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), memoriul a fost inaintat, saptamana trecuta, premierului, ministrilor Transporturilor, Internelor si Finantelor, presedintelui Romaniei, Biroului Permanent de la Bruxelles al Uniunii Nationale a Patronatului Roman.
Transportatorii au amintit, in memoriu, faptul ca problemele specifice sectorului de transport rutier au fost prezentate inca din octombrie 2007, in cadrul conferintei organizate de Uniunea Nationala a Patronatului Roman (UNPR), cand au primit si promisiunea ca o parte dintre solutiile propuse vor fi aplicate, pentru restul urmand sa aiba loc consultari punctuale. FORT reclama faptul ca niciuna dintre promisiunile facute in octombrie nu s-a definitivat, iar situatia transportatorilor rutieri din Romania s-a agravat, motiv pentru care reprezentantii din toata tara ai mai multor organizatii au decis declansarea grevei generale, daca nu primesc un raspuns favorabil, in cel mult 21 de zile de la inaintarea memoriului. "Prezentul memoriu reprezinta o ultima incercare de sensibilizare a factorilor responsabili pentru abordarea, prin negocieri transparente, a solutiilor propuse in vederea imbunatatirii aspectelor de infrastructura, financiare, operationale si legislative aplicabile sectorului transportului rutier si aplicarea imediata a acestora", se arata in memoriul transmis de FORT. Semnatarii acestui proiect sunt transportatori membri ai Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) si Asociatiei Romane pentru Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI).
Reglementari privind restrictiile de circulatie
Transportatorii mai solicita stabilirea unei politici comune si a unor reglementari clare de aplicare a restrictiilor de circulatie pe drumurile publice, tinandu-se cont de starea actuala a infrastructurii rutiere, impunerea unor restrictii de circulatie sa se faca numai cu consultarea si acordul patronatelor din transporturi tinandu-se cont de tariful rovinietei, situatia drumurilor oferite ca rute ocolitoare, normele AETR privind timpii de conducere, viteza medie de circulatie a autovehiculelor comerciale in Romania, siguranta circulatiei pe drumurile publice si costurile pentru realizarea serviciilor de transport. Legat de aspectele financiare, solicitarile lor se refera la modificarea Ordonantei de Urgenta privind aplicarea taxei de drum (rovinieta), respectiv reintroducerea tarifului aferent perioadei de trei si sase luni, aplicarea direct proportionala fata de maximumul tarifar al tarifelor aferente perioadelor de 7, 30, 90, 120 de zile si eliminarea TVA din tariful rovinietei, suspendarea diferentierii dintre transportatorii interni si cei internationali la plata impozitului pentru autovehiculele comerciale, stabilirea unor politici fiscale pentru eliminarea intarzierilor excesive in recuperarea TVA si promovarea si monitorizarea utilizarii, de catre transportatori a unui tarif minim aferent serviciului de transport calculat in functie de costurile reale pentru eliminarea treptata a practicilor de concurenta neloiala, evaziunii fiscale si a preturilor de dumping.