ZF.ro informeaza : Topul celor mai circulate drumuri din Romania. Autostrada Soarelui a fost facuta degeaba din punctul de vedere al traficului: Nu intra in primele zece!

Ziarul Financiar publica topul celor mai circulate zece drumuri din Romania. La solicitarea ZF, CNADNR a trimis rezultatele recensamantului general al circulatiei rutiere, realizat in 2010. Surprinzator, Autostrada Soarelui este mai putin circulata decat cel putin alte 10 drumuri din Romania.
In topul celor mai circulate drumuri din Romania conduce DN 1 Bucuresti-Bors, care are un trafic insumat al sectoarelor ce il compun de aproape 720.000, fiind urmat la distanta considerabila de DN 2 Bucuresti-Siret, cu putin peste 400.000 de ve¬hicule zilnic, arata o analiza a ZF pe baza re¬cen¬samantului general al circulatiei rutiere realizat de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
In mod surprinzator, Autostrada Soarelui nu se numara printre cele mai circulate zece sosele din tara, fiind tranzitata, in total, in 24 de ore de putin peste 64.000 de vehicule, tronsonul cu cel mai mare trafic fiind intre Fundulea si Lehliu, adica aproape 20.000 de vehicule intr-o zi.
Pe de alta parte, Autostrada Bucuresti-Pitesti are un trafic zilnic de peste 200.000 de vehicule, cu o medie in 24 de ore de aproape 1.700 de vehicule pe kilometru. Mai mult, trei tronsoane din aceasta autostrada intra in top zece al celor mai circulate sectiuni de drumuri, cu un trafic maxim de aproape 48.000 de vehicule pe o portiune de 18,7 kilometri.
Cel mai circulat tronson face parte tot din DN 1, intre Centura Bucuresti si Aeroportul Otopeni, pe o lungime de 3,6 kilometri, acesta fiind tranzitat zilnic de peste 54.000 de vehicule. De asemenea, pe portiunea de 5,4 kilometri de pe DN 1 intre Bucuresti si Centura Bucuresti circula zilnic peste 53.000 de vehicule.
De asemenea, si DN 2 Bucuresti-Siret este prezent in randul drumurilor cu cel mai mare trafic, doua tronsoane ale acestei sosele numa¬randu-se printre cele mai circulate, in conditiile in care traficul pe acestea variaza intre circa 33.000 si aproape 43.000 de vehicule. De departe, sectiunile de drum cu cel mai intens trafic sunt cele din jurul Capitalei.
Traficul zilnic de vehicule este calculat de ZF pe baza informatiilor transmise de CNADNR prin insumarea traficului inre¬gis¬trat pe fiecare din sectoarele com¬ponente ale unei sosele. Numarul real de vehicule care circula pe fiecare drum national sau autostrada poate fi mai mic, in conditiile in care un vehicul inregistrat intr-un sector al unei sosele poate fi inregistrat si in urmatorul sau urmatoarele, in functie de traseul pe care il urmeaza.
"Recensamantul general de circulatie pe ansamblul retelei de drumuri publice interurbane se efectueaza periodic, o data la cinci ani, prin inregistrarea manuala a traficului pe grupe de vehicule, pe baza unui plan de sondaj in spatiu, pe reteaua de drumuri, si in timp, pe parcursul anului de recensamant", a declarat Daniela Draghia, directorul general al CNADNR.
Traficul de vehicule articulate (tiruri) a urcat cu peste 50% anul trecut fata de anul ultimului recensamant, 2005, ceea ce reprezinta "o crestere mare a agresivitatii traficului asupra structurilor rutiere", potrivit directorului CNADNR. De ase¬menea, pe circa o treime din lungimea re¬telei de drumuri nationale ponderea traficului de vehicule grele depaseste 20% din traficul total.
"Cresterea, in ansamblu, a traficului pe reteaua de drumuri nationale este de 31%, ceea ce corespunde prognozei maximale fata de recensamantul din anul 2005", a mai spus Draghia.
Recensamantul general al circulatiei, realizat in 2010, a costat 65.700 de lei (156.000 de euro), costul fiind suportat in intregime de CNADNR. Compania de drumuri a luat in considerare la realizarea recensamantului 11 grupe de vehicule, de la biciclete si motociclete sau vehicule cu tractiune animala pana la autocamioane si autobuze.
Reteaua nationala de drumuri totaliza la finalul anului trecut 16.552 de kilometri de drumuri nationale si 314 kilometri de autostrazi, potrivit CNADNR.