Frigul de afara asociat cu caloriferele calii din locuinte ii determina pe multi sa se aprovizioneze cu diverse aparate de incalzire suplimentare. Anticipand nevoile clientilor, marile lanturi de magazine s-au pregatit deja cu promotii la aceste produse. Cererea combinata cu ofertele promotionale la aparatele de incalzire au determinat cresterea vanzarilor. Astfel, "vanzarile din octombrie anul acesta au fost mai mari cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut", ne-a declarat Andreea Mihai, director de marketing la un cunoscut hypermarket. O situatie similara se gaseste si in alte magazine, unde "odata cu venirea frigului, aparatele de incalzire au fost foarte cautate", potrivit Roxanei Morosanu, coordinator PR al unui retailer de electronice si electrocasnice. Octombrie a adus si pentru retailerii de electrocasnice "o crestere a vanzarilor de 20% la segmentul radiatoare (incluzand aici si aerotermele si convectoarele)". Cele mai cautate produse de incalzire au fost insa calorifele electrice, vanzarile de astfel de aparate inregistrand o crestere substantiala de 40%, arata Morosanu.

Promotii de iarna

Clientii sunt incurajati in cumpararea de aparate pentru incalzire si de ofertele promotionale prezente in cataloagele retailerilor. Astfel, reprezentantii lanturilor de magazine au scos pe piata cataloage in care 80% dintre produse au fost oferite la preturi foarte mici, iar retailerii au prezentat oferte foarte atractive de pret si de creditare la cel putin doua astfel de produse, unul din categoria radiatoarelor si un calorifer electric. (Madalina Haranita)