Piata tamplariei termoizolante va creste in acest an in medie cu 27,4%, potrivit unui studiu realizat in perioada februarie-aprilie de Agentia Neomar Consulting pe un esantion de 508 producatori de tamplarie PVC si aluminiu din 20 de orase ale tarii.
Conform datelor, aproape 70% din piata profilelor pentru tamplarie termoizolanta a fost reprezentata in 2005 de profilele din PVC si doar 29% de profilele din aluminiu, restul profilelor, din lemn si otel, ocupand cote extrem de reduse din piata.
Ponderea profilelor si tamplariei din PVC in cadrul constructiilor realizate anul trecut a inregistrat o crestere cu 4% comparativ cu 2004, in timp ce ponderea produselor din aluminiu a scazut cu 3%.
Principalele motive ale scaderii cererii pentru tamplaria din aluminiu au fost determinate de preturile mari ale acestor produse, comparativ cu profilele din PVC, dar si de accentuarea acestor diferente de pret pe fondul cresterii cotatiilor aluminiului pe pietele internationale.
Rezultatele studiului mai arata ca principala problema cu care se confrunta piata este slaba informare a producatorilor, doar jumatate dintre acestia cunoscand criteriul de delimitare a claselor de calitate a profilelor. (S.M.)