Mai intai nemti de la Mercedes, apoi austriecii de la Voestalpine. Sunt numai doi dintre marii investitori pe care i-a ratat Romania in ultimii ani din cauza starii proaste a infrastructurii rutiere si feroviare. "Nota de plata" se apropie de 10 miliarde euro.Sute de potentali investitori, unii dintre ei de marime medie, dar si gigant ai economiei mondiale ocolesc an de an Romania din cauza starii proaste a infrastructurii. Unii sunt nemulțumit ca nu avem autostrazi, iar traficul pe drumurile natonale este un calvar, alti se plang de viteza de melc cu care se circula pe caile ferate, fapt ce le reduce simttor posibilitatea de a-si transporta marfurile rapid la destinate.Investitori ca Voestalpine au amanat decizia de a investi in Romania, asteptand o imbunatatre a situatei. Alti, cum ar fi Daimler-Benz, au preferat Ungaria, țara care le-a pus la dispozite sosele pentru a-si transporta producta. In a treia categorie se incadreaza americanii de la Ford, care au venit in Romania, dar nu au putut sa ajunga la nivelul preconizat al productei, pentru ca nu au pe unde s-o livreze.Mercedes a preferat Ungaria- Din cauza starii proaste a infrastructurii rutiere din Romania, nemti de la Daimler-Benz au anunțat in 2008 ca prefera Ungaria pentru realizarea unei investiti de 800 milioane euro. Fabrica Mercedes, care inital ar fi trebuit sa fie construita in județul Timis, ar fi putut crea locuri de munca pentru 2.500 de oameni."Sunt unul dintre oamenii care au fost implicat in discutile referitoare la venirea Mercedes-Benz in Romania. Daca am fi avut infrastructura, nu am fi pierdut investita", declara la vremea respectiva Constantin Stroe, vicepresedinte al Automobile Dacia.Mercedes a ales locata din Ungaria deoarece orasul Kecskemet se afla la 80 km sud de Budapesta si, mai ales, este situat pe autostrada M5 care traverseaza Ungaria de la nord la sud. In Banat, constructa autostrazii Arad-Timisoara treneaza ani buni, iar nemti nu au fost dispusi sa mai astepte, informeaza Timpul.