Chiar daca este un domeniu în care concurenta este destul de mare în piata, tâmplaria PVC poate pune bazele unei afaceri de succes. Blue Company este o firma care are domenii de activitate productia de sisteme de usi si ferestre PVC si oferirea de servicii de montare a acestora. Afacerea a început în anul 2004, cu doi asociati si o investitie initiala în utilaje de aproximativ 20.000 de euro. Daca la început erau doar sase salariati, în prezent sunt 32. În timp, firma a vizat o dezvoltare orizontala, prin crearea de puncte de desfacere (în prezent, compania are puncte de desfacere în Craiova, Bucuresti, Târgu Jiu si agentii de vânzari în Bucuresti, Craiova si Severin). „La început a fost o joaca, o provocare. În timp, s-a dovedit însa o investitie realista. Cifra de afaceri la sfârsitul lui 2007 a ajuns la 800.000 de euro“, a declarat Mihai Lorincz, administratorul societatii. Acesta a precizat ca, în perioada 2003-2004, a fost montator la o firma din Pitesti care avea acelasi profil. Lucrurile nu am mers însa întotdeauna ca pe roate. Una dintre marile probleme cu care s-a confruntat firma este aceea a finantarii. „Fiind mici, a fost destul de greu sa sa obtinem banii necesari. Alta problema cu care ne-am confruntat a fost seriozitatea personalului“, a explicat Mihai Lorincz.  
„Deviza mea este ca astazi sa fac mai bine decât ieri“ Cu toate acestea, firma are succes, care s-a bazat, în primul rând, pe experienta profesionala a administratorului societatii. „Am decis sa oferim si servicii. Am experienta în vânzari din 1993, când am ocupat functii de conducere la o companie multinationala“, a spus Mihai Lorincz. Succesul afacerii s-a bazat si pe investitii constante - valoarea investitiilor a ajuns pâna în prezent la 600.000 de euro (s-au cumparat spatii comerciale, teren, utilaje) - si, mai ales, pe calitate. „Deviza mea este ca astazi sa fac mai bine decât ieri si mai putin bine decât mâine“, a explicat Lorincz.  
Cheia succesului consta în fidelizarea angajatilor Cheia succesului a constat însa si în personalul angajat. De aceea, acesta beneficiaza de o atentie deosebita. „În functie de comportamentul si de atitudinea sa, un muncitor poate sa strice o relatie în cinci minute. Astfel, aplicam diferite metode de evaluare, iar rezultatele pozitive se transpun în bonusuri financiare. Ei sunt interesati sa câstige mai mult, iar noi, sa iasa lucrurile bine“, a afirmat administratorul firmei. În plus, salariatii care ramân mai mult timp în cadrul firmei beneficiaza de bonusuri de fidelizare, deoarece orice schimbare de personal înseamna o rupere de flux de minimum trei luni.Imaginea firmei nu a contat numai în interiorul companiei, ci si în exteriorul ei. De aproximativ doi ani s-a investit si în campanii media, în prezent lucrându-se serios la crearea unui brand. Acest lucru le-a usurat munca cu pâna la 20% fata de un potential client.  
Meseria de patron implica responsabilitate 
Cei care doresc sa se lanseze într-o afacere asemanatoare ar trebui sa fie foarte seriosi în decizia luata. „Trecerea de la angajat la angajator reprezinta un pas mai mare decât cel al casatoriei. Daca sotia te întelege ca ai probleme, colegii si salariatii nu te înteleg, iar taxele nu te asteapta. În plus, odata aleasa, meseria de patron n-o poti schimba, mai ales daca ai peste zece angajati pentru ca nu-i poti lasa pe drumuri doar pentru ca tu te-ai razgândit“, a spus Mihai Lorincz. Un patron trebuie sa aiba foarte multa putere de lupta si energie.