Din cauza restantelor la taxa radio-tv, zeci de clienti ai companiei CEZ au fost deconectati de la reteaua electrica, fiind obligati sa plateasca apoi sute de lei ca taxa de deconectare-reconectare. Cititorii GdS au demascat santajul CEZ, trimitand dovezile pe adresa redactiei. Aspectele din dosarul taxei radio-tv au fost semnalate autoritatilor statului.
Cititorii GdS reclama noi abuzuri ale companiei CEZ. Saptamana trecuta, pe adresa redactiei au sosit mai multe sesizari ale unor cetateni nemultumiti ca au fost pe nedrept deconectati de la reteaua de energie electrica. Constantin Birin, din Simnicu de Sus (Dolj), ne aduce la cunostinta ca CEZ l-a deconectat pentru restantele la taxa radio-tv. Abonatul a primit o factura aferenta perioadei 11 octombrie - 15 decembrie 2011 in valoare de 80 de lei, pe care a achitat-o pe 29 decembrie. Ulterior, pe 23 februarie 2012, un reprezentant CEZ i-a sunat la usa pentru deconectare. "I-am prezentat factura si chitanta, dar el a motivat ca are ordin sa ma deconecteze, lucru care s-a si intamplat", spune omul. Mergand la un birou de relatii cu clientii al CEZ, i s-a pus in fata o somatie care nu ajunsese la el. "Eu stau pe strada Izvor. Somatia a ajuns la Constantin Birin de pe strada Popa Bradiceanu", povesteste clientul patit. In preavizul de pe 6 februarie, care contine si tabelul cu restantele, apare factura de 80 de lei pe care clientul o achitase deja. Restul de 57 de lei insemnau datorii la plata taxei radio-tv. La inceputul acestei luni, Constantin Birin a primit si nota de plata pentru conectare-deconectare: 266 de lei!
Alt client nemultumit este Constantin Tenovici, din Craiova. Iata ce povesteste acesta: "Pe 6 februarie, au sunat la poarta doi cetateni care au pretins ca sunt de la CEZ si au spus ca trebuie sa ma deconecteze pentru ca am o restanta de 54,07 lei din noiembrie 2011. Le-am spus ca merg imediat si achit restanta. Am mers la BRD si am platit. Peste doua zile, m-a sunat sotia la serviciu si mi-a spus ca a venit cineva de la CEZ sa ne deconecteze. I-am spus sotiei sa le arate chitanta. Nici nu au vrut sa astepte: s-au suit pe stalp si m-au deconectat. Am fost de mai multe ori la CEZ si mi-au spus ca ordinul de deconectare era din data de 30 ianuarie 2012", ne-a scris Constantin Tenovici. Intr-o zi, craioveanul s-a trezit acasa cu suma de plata pentru conectare-deconectare: 410 lei!

"Nu trebuia sa ma santajati!"

Craioveanul Constantin Albu este un alt cetatean pe care CEZ il ameninta cu deconectarea. Clientul ne-a scris ca pe 21 februarie a primit de la CEZ un preaviz datat 13 februarie, prin care i se aduce la cunostinta ca are restante la plata "facturilor pentru energie si alte servicii" in valoare de 126,29 lei. Prin urmare, pe 26 februarie va fi deconectat. Constantin Albu le-a scris celor de la CEZ, facand dovada ca a achitat pe 6 ianuarie factura pentru curent, de 42,62 lei. "Mentionez ca aceasta factura estimata apare in tabelul de preaviz ca fiind restanta la plata, ceea ce nu este adevarat. Imi comunicati ca imi veti intrerupe furnizarea energiei electrice conform art. 56 alin (2) din Legea 13/2007, a energiei electrice. In textul de lege mentionat, ca prima sanctiune pentru neplata energiei sunt penalitatile, nicidecum intreruperea energiei electrice pentru neplata taxei radio-tv, asa cum ma somati dumneavoastra", scrie clientul. Totodata, cititorul a sesizat santajul practicat de CEZ. "Daca doreati sa aplicati legea cu buna-credinta, nu trebuia sa ma santajati cu intreruperea curentului electric pe care l-am platit, ci trebuia aplicate sanctiunile prevazute de HG nr. 977 si 978/2003 privind taxa radio-tv, respectiv aplicarea penalitatilor de intarziere la plata. De altfel, prin cele doua HG mentionate, se da dreptul furnizorului de energie electrica numai de a incasa taxa radio-tv, nu si de a aplica sanctiunea de intrerupere a furnizarii energiei electrice", mai spune clientul.
Contactati-ne!
Dosarul CEZ cu privire la taxa radio-tv a adunat deja zeci de pagini, incluzand sesizari, facturi, somatii, chitante si texte de lege care dovedesc fara putinta de tagada abuzurile la care sunt supusi consumatorii. Zilnic, cititorii apeleaza la noi pentru a ne semnala noi cazuri. GdS a demarat deja procedurile de sesizare a autoritatilor statului, pentru rezolvarea acestei situatii care nu mai poate continua. Daca sunteti victima unor somatii sau deconectari abuzive, ne puteti contacta la adresa [email protected] sau la numerele de telefon 0251/413.100 sau 0251/413.200. Pentru operativitate, o sesizare trebuie sa contina si ca dovada cateva xerocopii privind: factura CEZ, dovada platii (chitanta), preavizul notificare privind deconectarea, precum si factura privind taxa de deconectare-reconectare.