In privinta recent infiintatei taxe de poluare pentru autovehicule, un comunicat de presa al Directiei Generale a Finantelor Publice Constanta precizeaza ca incepand cu data de 1 iulie a.c., stabilirea acestei taxe se efectueaza de catre autoritatea fiscala competenta, in conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule. Potrivit Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.986/2008 pentru aprobarea procedurii privind stabilirea taxei pe poluare pentru autovehicule, atributiile privind stabilirea taxei revin compartimentului registru contribuabili, declaratii fiscale si bilanturi din cadrul Administratiilor Finantelor Publice in raza carora isi afla domiciliul fiscal contribuabilii obligati la plata respectivei taxe. Incepand cu data de 1 iulie a.c., odata cu instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, la prima inmatriculare a unui autovehicul in Romania se solicita dovada taxei pe poluare, a anuntat si Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Astfel, in vederea calcularii taxei de catre autoritatea fiscala competenta, contribuabilii care efectueaza inmatricularea vor trebui sa depuna la registratura organului fiscal cartea de identitate a autovehiculului (original si copie) si in cazul autovehiculelor rulate achizitionate din alte state, un document din care sa rezulte data primei inmatriculari si, dupa caz, declaratie pe proprie raspundere, precum si rezultatul expertizei tehnice efectuate de Registrul Auto Roman. In cazul autovehiculelor care fac obiectul contractelor de leasing, in locul cartii de identitate va fi prezentat un document din care sa rezulte elementele necesare calculului taxei de catre organul fiscal.