Parlamentul European a votat miercuri in favoarea propunerii Comisiei de revizuire a directivei privind eurovinieta. Noua taxa de drum va include, pe langa costurile de utilizare a infrastructurii, si cele legate de congestia traficului, poluarea fonica si atmosferica. Decizia Comisiei de a taxa operatorii de transport pentru efectele asupra mediului si societatii, asa-numitele "costuri externe" de transport, ar putea fi aplicata din 2012, daca se va ajunge la un acord cu Consiliul UE.Comisia a propus revizuirea regulilor de taxare din domeniul transporturilor, respectiv Directiva "Eurovinieta", pentru a incuraja transferul catre mijloace de transport mai ecologice, precum si investitiile in infrastructurile rutiere. Exista insa pericolul ca aceasta revizuire sa determine, de fapt, o impovarare fiscala suplimentara pentru companiile de profil, ale carei efecte nu pot fi neglijate in contextul actualei crize financiare."Aplicarea unor costuri externe cat mai mici este in interesul Romaniei"Eurodeputatii PD-L au votat impotriva propunerii Comisiei Europene deoarece plenul a adoptat si taxa pentru congestie, care nu este sustinuta de Romania. "Internalizarea costurilor externe in ceea ce priveste poluarea si zgomotul reprezinta o masura pozitiva. Referitor insa la instituirea unei taxe pentru utilizatorii infrastructurilor care sa rezolve problema congestiei, consider ca aceasta propunere ar trebui studiata mai aprofundat, avand in vedere ca nu depinde in mod exclusiv de autovehicule, ci mai cu seama de capacitatea statelor membre de a-si planifica si realiza eficient infrastructurile teritoriale, la nivel regional si local", a declarat democrat-liberalul doljean Marian Jean Marinescu, vicepresedintele PPE-DE.Acesta a promis ca va urmari indeaproape evolutia negocierilor dintre parlament si consiliu si va sustine, in a doua prezentare a propunerii de directiva in parlament, eliminarea taxei de congestie, informeaza un comunicat de presa al eurodeputatului. La randul sau, eurodeputatul PPE-DE (PD-L) Alexandru Nazare a atras atentia asupra faptului ca nu este momentul potrivit pentru o impovarare suplimentara a sectorului rutier, iar efectele noilor taxe vor fi amplificate de alte probleme actuale precum scumpirea carburantilor sau majorarea tarifelor de utilizare a infrastructurii. "Nu putem cere companiilor de transport sa plateasca sume stabilite arbitrar pentru costuri externe, cu atat mai mult cu cat acestea sunt semnificative. Aplicarea unor costuri externe cat mai mici este in interesul Romaniei, pentru ca o mare parte din marfurile romanesti destinate exportului depind de transportul rutier", a adaugat Nazare.