Autoritatile romane nu reusesc sa construiasca macar 100 de kilometri de autostrada pe an, dar la biruri se gandesc. Daca va fi introdusa, taxa de autostrada nu va depasi in primii ani un euro pe suta de kilometri, a declarat recent pentru The Money Channel secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzasu. El a explicat ca si daca va fi marita, taxa de autostrada nu va depasi 3 euro pe suta de kilometri.
Ca un exemplu, un bucurestean va plati pe un drum pana la mare intre doi si sase euro. Insa introducerea taxei de autostrada presupune, potrivit legislatiei europene, eliminarea rovignetei auto, care asigura banii pentru intretinerea drumurilor nationale.
Motivul invocat de autoritati pentru introducerea acestei taxe este acela ca bugetul de stat nu poate suporta toate costurile de constructie a autostrazilor. De aceea Ministerul Transporturilor propune doua modalitati de finantare prin concesiune, taxa de autostrada sau shadow toll-ul, care presupune dupa concesionare o investitie ce va fi returnata de stat concesionarului in functie de nivelul de trafic pe portiunea respectiva de autostrada. (M.C.I.)