Targul Imobiliar National promoveaza in premiera absoluta la editia de anul acesta parteneriatul public privat, ca solutie pentru dezvoltarea pietei imobiliare.
Incepand cu editia de primavara 2012, in cadrul tIMOn va fi amenajat in exclusivitate un spatiu destinat primariilor si consiliilor locale si judetene din toata tara.
In acest fel tIMOn faciliteaza intalnirea sectorului public cu cel privat, rezultatul fiind realizarea de investitii, inclusiv imobiliare, prin parteneriate publice-private.
Aceasta initiativa va avea un impact rasunator in zona de imobiliare, cladirile de locuinte construite in parteneriat public-privat putand fi o solutie la lipsa de oferta noua de pe piata.
"Oferta de locuinte noi s-a redus continuu in ultimii trei ani. Numarul din ce in ce mai mic de locuinte noi construite in Romania se datoreaza in primul rand costului inca ridicat al terenurilor. Problema ar putea fi rezolvata prin aceste parteneriate dintre stat si investitori romani sau straini, avand in vedere ca statul, prin primarii sau consilii judetene sau locale, este unul dintre marii proprietari de terenuri. In cadrul parteneriatelor, statul ar putea concesiona pe anumite perioade de timp, aceste terenuri, pentru dezvoltarea de locuinte, in special", a declarat Vlad Vlasceanu, directorul tIMOn.
Parteneriatul-public privat este o solutie larg raspandita in Europa in toate sectoarele de activitate, inclusiv cel al dezvoltarii de locuinte, fiind mai putin uzitat in Romania din cauza lipsei legislatiei.
"Deficitul de locuinte noi din Romania si lipsa unor planuri sustenabile de
dezvoltare imobiliara au avut drept cauza si lipsa unei legislatii adecvate care sa permita dezvoltarea de Parteneriate Publice Private. Odata cu aparitia Legii Parteneriatului Public Privat, administratiile locale si judetene pot angrena proiecte de dezvoltare locala si regionala, proiecte care sa implice activ investitori care sa creasca valoarea economica a fiecarei zone. tIMOn si-a propus inca de la inceputuri sa sustina dezvoltarea pietei imobiliare si de aceea dorim ca incepand cu editia de primavara 2012 sa promovam investitiile si parteneriatele locale. Sustinand investitiile locale, promovam Romania si atragem fonduri catre administratii, fara a fi consumatori de bani publici", a declarat Vlad Vlasceanu, Directorul tIMOn.
Costurile de participare ale autoritatilor locale vor fi suportate de organizatori.

tIMOn promoveaza Romania si investitiile locale

Editia din aceasta primavara a tIMOn se va desfasura, astfel, sub conceptul "Promovam Romania, promovam investitiile locale", gandit astfel incat sa ofere posibilitatea de a aduce la aceeasi masa capitalul privat si administratia locala, pentru a promova cele mai noi idei in domeniul parteneriatelor.
"Legea PPP a fost asteptata de catre mediul de afaceri cu atat mai mult cu
cat numeroase companii au propriile proiecte pe care le-ar dori realizate in
parteneriat cu autoritatile publice. Ne-am propus sa sustinem administratia locala in eforturile sale, facilitand fluxul direct de informatii intre aceasta si capitalul privat, cu experienta, pentru ca impreuna sa elaboreze si sa implementeze proiecte de succes in cele mai variate domenii, de la domeniul imobiliar la agrement sau microintreprinderi. Fiecare primarie, consiliu local sau judetean are tot sprijinul nostru pentru a participa", a declarat Vlad Vlasceanu - director tIMOn.
Targul, aflat la cea de-a XXI-a editie, se va desfasura in perioada 19-22 aprilie in Piata Constitutiei.

Despre tIMOn

tIMOn - Targul Imobiliar National reprezinta evenimentul de marca al pietei
imobiliare din Romania. Cel mai vechi targ imobiliar si cel mai mare din prisma suprafetei si a numarului de companii participante, tIMOn reprezinta mai mult decat o simpla expozitie imobiliara. Specificul evenimentelor gandite pentru publicul vizitator, programele de discounturi oferite de catre expozanti, atmosfera primitoare, precum si prezenta unor proiecte in exclusivitate garanteaza afacerile imobiliare de succes de la tIMOn.