Pretul final al produselor de tamplarie de tip termopan ar putea creste in acest an cu 5-10% din cauza majorarii costurilor de productie si a scumpirii utilitatilor, a declarat Marin Crutescu, presedintele Patronatului producatorilor de tamplarie termoizolanta.
Pe de alta parte, pe fondul acestei posibile scumpiri, piata tamplariei termoizolante va creste in 2006 cu cel putin 15%, pana la circa 600 de milioane de euro, a mai spus Crutescu ieri, la deschiderea Expozitiei Windoor Romania 2006. Aceasta suma include tot ceea ce tine de tamplarie, ferestre din aluminiu, lemn, PVC si otel.

Peste jumatate dintre firme dispar dupa aderare

Mai mult de jumatate dintre firmele din domeniu vor disparea de pe piata in urmatorii patru ani din cauza concurentei si a necesitatii respectarii unor norme stricte, potrivit lui Marin Crutescu. Trebuie spus ca pe piata exista peste 3.000 de firme, din care 50 sunt mari, 200 sunt mijlocii, iar restul de mici dimensiuni.
In aceste conditii, specialistii din domeniu cred ca firmele mari, cu o cifra de afaceri de cel putin 5 milioane de euro si mai mult de 100 de angajati, isi vor uni activitatile pentru a putea rezista pe piata.
Tot ieri, reprezentantii Patronatului producatorilor de tamplarie au criticat calitatea lucrarilor de reconstructie a caselor pentru sinistrati efectuate in 2005. De asemenea, ei au mai declarat ca vor sa se implice in programul guvernamental de reabilitare termica a cladirilor. Referitor la aceasta problema, Crutescu a argumentat ca firmele din patronat sunt societati puternice, cu 4 - 7 milioane de euro cifra de afaceri si pot asigura cantitatile mari cerute de programul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
Reamintim ca MTCT gestioneaza un program de reabilitare termica a locuintelor, in care au fost incluse anul trecut 26 de blocuri situate in Capitala si in 6 judete. Dintre acestea, 23 de imobile au fost expertizate tehnic, lucrarile de reabilitare urmand sa fie realizate in acest an. (Senica Micu)