Suzuki Alto s-a saturat sa tot fie asociat cu criza si, timp de trei zile, si-a insirat coerent toate talentele.

Una din partile bune ale situatiei financiare delicate in care ne aflam (observati cum am reusit sa evit termenul criza) este ca am inceput sa devenim mult mai atenti la diferenta dintre "vreau" si "am nevoie". Pe scurt, lipsa banilor ne-a obligat sa facem o lista coerenta a nevoilor inainte de a scoate din buzunar banii pentru noua noastra masina. Daca in lista ta se regasesc atributele mic, convenabil, agil si economic merita sa citesti in continuare.

Mini completare

La 3.5 m lungime Alto este cu 21.5 cm mai mic decat Splash, o masina recunoscuta pentru calitatile ei de alpinist urban. Ce castigi si ce pierzi intr-o masina mai scurta cu o palma? Din punctul de vedere al spatiului destinat pasagerilor mai nimic, ampatamentul este identic cu cel al lui Splash, iar asta inseamna ca patru pasageri pot fi asezati fara prea multe probleme. In conditiile in care in oras deplasarile au loc pe distante scurte doar cei peste 1.85 m au dreptul sa ceara un loc in fata. Portbagajul resimte cel mai puternic lipsa celor 21.5 cm, 130 de l fiind o valoare care, cel putin statistic, nu este extraordinara. Inainte sa ne apucam sa dam cu pietre in micutul japonez trebuie sa precizam ca sunt sanse minime sa mergi vreodata la cumparaturi cu patru oameni in masina. Astfel, de cele mai multe ori, vei avea posibilitatea sa rabatezi bancheta si sa incarci pana la 775 de l (fapt divers - atat are portbagajul unui Audi Q7).
De pe locul soferului privelistea nu este deloc rea, comenzile sunt insirate logic, vizibilitatea este buna, iar spatiile de stocare iti vor goli fara probleme buzunarele. Cu toate ca au existat restrictii evidente cu privire la costuri plasticele nu sunt deloc rele, iar imbinarile nu ne-au lasat ocazia sa strecuram o critica. Am fi putut evita sa precizam ca aceasta masina a fost asamblata in India, dar Suzuki si Maruti (partenerul lor indian) nu au nici un motiv sa se ascunda dupa deget. Colaborarile dintre producatorii mari de automobile si cei din India au inceput sa produca masini interesante, iar potentialul pe termen lung este imens. Lista de motorizari disponibila pentru Alto nu iti va da batai de cap avand de ales intre motorul de 1 l in trei cilindri si... cam atat. Nu vorbim despre o lipsa de implicare din partea departamentului tehnic, ci de o alegere logica. Alto nu are nevoie de un motor mai puternic
si nici de unul diesel. 68 de CP sunt suficienti pentru a atinge 80 km/h in 10-11 secunde si a dribla adversarii mai lenti din trafic. Agilitatea este de altfel atuul principal al acestei masini, incepand cu usurinta cu care isi schimba directia pana la parcarea in locurile rezervate scuterelor.






Pentru 8.650 de euro cu TVA inclus sau 5.950 daca predai trei rable, Alto ofera chintesenta dotarilor standard: aer conditionat, geamuri electrice, sistem audio compatibil MP3, airbaguri frontale si laterale etc. Un Aygo echipat asemanator te va costa cu 1.400 de euro mai mult decat Alto, o diferenta destul de mare pentru acest segment de piata. Ramane doar sa te hotarasti de care masina "ai nevoie" si pe care "o vrei".