Buticarii din jurul blocurilor si-au pierdut majoritatea clientilor, în favoarea supermarketurilor aflate la marginea orasului. Desi unele produse sunt mai ieftine în magazinele de cartier, cumparatorii nu se înghesuie.Comertul de la coltul strazii nu mai este o afacere înfloritoare, cum era în urma cu patru-cinci ani. Micii comercianti care si-au deschis magazine între blocuri au pierdut majoritatea clientilor, care au migrat la multimea de supermarketuri si hipermarketuri care a aparut în Banie. Batalia în domeniul comertului se da între supermarketuri, iar micii comercianti aproape ca nu mai conteaza în calculul cotei de piata. Magazinele de cartier au ajuns sa vânda la limita supravietuirii. Seminte, sticks-uri, bere la pet sau tigari. Astfel de produse sunt dintre cele mai tranzactionate la colt de strada. Unii comercianti au ales sa-si îmbunatateasca paleta de produse cu unele usor vandabile clientilor, pentru a-si spori vânzarile. "Nu vedeti ce vindem? Acadele si pufuleti de 3.000 de lei punga (0,3 lei - n.r.). De anul trecut am bagat si pâine, ca asta se vinde zi de zi. În rest, nimicuri. As închide si mâine, dar ce mai facem, unde ne mai angajam la vârsta asta si eu, si sotul meu?!", a spus o comercianta din Craiova. Acelasi pericol l-au simtit pe pielea lor, respectiv în contul firmei, buticarii care au tarabe prin piete. "Ajungem sa aducem bani de acasa. De când cu supermarketurile astea, ne-au scazut vânzarile foarte mult. Sunt zile când numeri pe degete clientii care cumpara ceva de la noi. Mai mult ne costa actele, contabilul, spatiul. Probabil ca vom închide în cel mult un an, dar sa vedem ce facem dupa!", a spus detinatorul unui butic în Piata Centrala din Craiova.  
Profil de buticar În general, la magazinul de la coltul strazii gasesti produse alimentare, detergenti si, mai nou, pâine, pentru a atrage clientii cu un produs usor vandabil. Magazinul de cartier este fie o afacere de familie, fie un mic business al vreunei persoane disponibilizate, care nu a mai avut unde sa munceasca, asa ca si-a deschis o firma. Sunt profitabile magazinele cu vad comercial bun, care au la vânzare o gama diversificata de produse, inclusiv carne (respectiv produse din carne), lactate si mezeluri. Acestea nu fac fata fluxului de clienti si au o gama diversificata de produse la preturi cam la fel ca în supermarketuri, dar asemenea unitati sunt foarte putine. Câte unul-doua pe cartier si ceva mai multe în jurul pietelor sau târgurilor. 
Cumparatori din supermarket Cei mai multi craioveni se înghesuie în supermarketuri sau hipermarketuri, dar apeleaza periodic si la magazinele de cartier. "Odata pe saptamâna îmi fac cumparaturile din supermarket si iau cele mai multe produse si de valoarea cea mai mare, pentru ca le gasesc pe toate la un loc si multe sunt mai ieftine. În rest, daca mai am nevoie de ceva, iau de la magazinele din apropierea casei", a spus Angela Popescu, clienta fidela a supermarketurilor. Alti craioveni au realizat ca produsele sunt mai scumpe în marile magazine. "Merg în supermarketuri din joi în Pasti, pentru ca sunt departe si unele preturi sunt poate chiar mai mari decât în cartier. Acum gasesti aproape orice si la magazinele de pe lânga casa. Am piata la doi pasi", a declarat Cristina Mandescu.  
De ce sunt preferate marile magazine Oamenii prefera supermarketurile pentru ca gasesc toate produsele la un loc si, uneori, fac economie de timp. Desi unele produse sunt la promotii, deci la preturi reduse, altele sunt mai scumpe decât în magazinele de cartier. Si tot se vând. Mai mult, daca pâna anul trecut, în unele supermarketuri se statea la coada la casierie doar în weekend, acum este aglomeratie în fiecare zi. Avantajul supermarketurilor si hipermarketurilor comparativ cu magazinul de la bloc este acela ca au retele de marketing bine puse la punct, reclama si publicitate aproape în fiecare cutie postala a craiovenilor. Ofera o gama diversificata de produse, iar daca unele promotii sunt avantajoase, alte produse mai scumpe scapa în cosul de cumparaturi al clientului, "orbit" de pretul mic platit anterior. La unele exista transport în comun, astfel ca acei clienti care nu au autoturisme sau bani de taxi sunt atrasi de microbuzele supermarketurilor. 
Hipermarketurile invadeaza Craiova Desi se spune ca este o zona cu putere mica de cumparare, în Craiova au aparut supermarketuri si hipermarketuri precum ciupercile dupa ploaie, iar altele mai prospecteaza piata. Sunt prezente si magazine mari, de tip "cash and carry", dar si retaileri importanti: Billa, Metro, Selgros si hipermarketuri ca real,- si Pic. Au aparut si cele specializate pe o anumita gama de produse: Practiker si, în curând, Kaufland. Autoritatile locale de profil nu au statistici exacte privind numarul micilor comercianti disparuti de pe piata, dar pot spune de tendinte vizibile de scadere a activitatii buticarilor. "Este posibil ca activitatea comerciantilor en-detail sa fie afectata de supermarketuri. Cifrele le vedem abia dupa depunerea bilanturilor. Oricum, au fost radiate mii de firme si majoritatea erau din domeniul comertului, dar apar altele în loc", a precizat directorul executiv al Directiei Generale a Finantelor Publice Dolj, Mihai Antonescu. Paradoxul consta în faptul ca, desi nu o duc bine, firmele de comert apar precum ciupercile dupa ploaie în Dolj.
"Cele mai multe firme nou-înfiintate în 2008 au ca obiect de activitate comertul cu amanuntul, dar noi nu putem sti daca ele desfasoara aceasta activitate sau nu. Abia dupa ce primeste autorizatiile se poate sti ce activitate va desfasura respectiva firma", sustine directorul Oficiului Registrului Comertului.