Conflictul intre cele doua societati s-a acutizat dupa ce reprezentantii Atlas au reclamat societatea de transport public local la Consiliul Concurentei, pe motiv ca practica preturi foarte mici

Conducerea SC Transurb a hotarit recent majorarea tarifelor practicate pentru conventiile speciale, ce asigura deplasarea angajatilor Mittal Steel pe platforma siderurgica. "Aceste tarife nu au mai fost majorate din 2003, timp in care am incasat 360.000 lei/salariat/luna. Intelegerea a fost ca Transurb sa preia oamenii din mai multe puncte ale orasului si sa ii transporte in incinta combinatului", ne-a declarat directorul societatii de transport public local, Genica Totolici. Aici trebuie precizat si faptul ca intre administratia Mittal Steel si Transurb nu a fost incheiat un contract, ci doar o conventie, care este reinnoita periodic. Propunerea Transurb de majorare a tarifelor a fost avizata de Consiliul Local, care a adoptat si o hotarire in acest sens la ultima sedinta a forului deliberativ local. Directorul Transurb sustine insa ca, la scurt timp dupa adoptarea hotaririi, primarul a eliminat prevederea referitoare la tarifele pentru conventiile speciale, adoptind ulterior o decizie care vizeaza strict acest aspect. Astfel, s-a stabilit un tarif minim de 480.000 lei/salariat, cel maxim fiind de 520.000 lei/salariat, acestea fiind valabile atit pentru zilele lucratoare, cit si pentru cele nelucratoare.

Acuzati de concurenta neloiala

Directorul SC Transurb considera ca disputa cu Atlas a izbucnit in momentul in care societatea de transport public local a preluat o parte din siderurgistii care se deplasau anterior cu mijloacele de transport ale acestei firme. "La scurt timp ne-au reclamat la Consiliul Concurentei, pe motiv ca am face concurenta neloiala, intrucit am practica tarife foarte mici", sustine Genica Totolici. Reprezentantii Consiliului Concurentei au luat la puricat documentele SC Transurb, pentru a afla daca tarifele practicate pentru conventiile speciale sint subventionate sau nu. Aici trebuie facute citeva precizari. In anii anteriori a fost in vigoare o lege conform careia orice majorare de tarif trebuia avizata de Consiliul Concurentei. Reglementarea cu pricina a fost abrogata, fiind adoptat un alt act normativ, care a nuantat problema. Astfel, orice majorare de tarif subventionat de la bugetul local sau de stat trebuie aprobata si de Consiliul Concurentei. "Tarifele pentru conventiile speciale nu erau nici inainte subventionate, dupa cum nici in prezent nu se intimpla acest lucru", afirma directorul Transurb. Ramine de vazut ce decizie va lua in final Consiliul Concurentei.

Transportati pina la poarta combinatului

Administratia Mittal Steel si-a manifestat intentia ca in viitorul contract incheiat cu Transurb sa se stipuleze ca transportul angajatilor sai sa se faca pina la poarta colosului siderurgic. Se intentioneaza astfel sa se evite sustragerile de bunuri din incinta combinatului, o alta societate urmind sa asigure transportul salariatilor in interiorul platformei siderurgice.

Nemultumirea siderurgistilor

Angajatii Mittal Steel s-au aratat nemultumiti dupa ce au constatat ca li se retin mai multi bani pe statele de plata pentru transport. Directorul societatii de transport public local ne-a declarat ca aceasta situatie se datoreaza administratiei combinatului, care a decis sa faca o medie intre tarifele practicate de Transurb si Atlas, reiesind astfel un pret pe care siderurgistii au fost obligati sa-l plateasca.