Subaru urmareste redefinirea condusului prin inteligenta, emotie si actiune - "Gandeste-te. Simte. Condu" - lansand B9 Tribeca, un SUV de avangarda, cu un echilibru intre versatilitate si raspunsul prompt al masinii, rafinamentul si stilul sofisticat, aerodinamic.
B9 Tribeca are la baza modelele Subaru de raliu WR. Usoare si compacte, motoarele Subaru BOXER cu cilindrii dispusi orizontal opus sunt mai line si mai eficiente decat modelele cu motor in linie sau de tip V. Configuratia aplatizata contribuie la coborarea amplasamentului motorului, rezultand un centru de gravitatie mai jos, care sporeste avantajele oferite de sistemul de suspensie si sistemul AWD. Sistemul de tractiune integrala Symmetrical AWD in combinatie cu motorul BOXER ofera un potential de condus performant, concept pe care Subaru l-a folosit la intreaga sa gama de modele. Motorul BOXER DOHC de 3.0 litri, pe benzina, cu sase cilindri, 24 de valve, furnizeaza o putere de 180 kW (245cp) la 6.600 rpm. Sistemul direct de ridicare variabila a valvelor impreuna cu cel de control al valvei permit o crestere rapida a turatiei pe intreaga gama.
Sistemul SPORTSHIFT E-5AT, transmisia automata cu cinci trepte, este standard pentru toate modelele. Acest sistem cu rapoarte incrucisate permite schimbari mai line ale treptelor de viteza si o performanta sportiva. Prin mutarea manetei selectorului de viteze din pozitia D spre stanga, treceti pe modul MANUAL: SPORTSHIFT - dispus sa schimbe vitezele asa cum doriti.
Siguranta - un punct important pe agenda Subaru
Capacitatea de franare a modelului B9 Tribeca este marita de discurile de frana de mari dimensiuni si de sistemul de asistenta la franare. Sistemul de control al dinamicii autovehiculului impreuna cu sistemul de franare ABS cu distributia electronica a fortei de franare permit oprirea in timp util chiar si atunci cand masina este incarcata la maximum. Sistemul de control al dinamicii autovehiculului monitorizeaza si analizeaza simultan situatiile de condus curente, apoi percepe care este limita de control. In functie de nivelul de instabilitate, distributia cuplului AWD si puterea generata de motor sunt controlate si in plus este activat sistemul de franare al fiecarei roti.
Cabina de siguranta cuprinde in forma sa de colivie plafonul, stalpii usilor si ai geamurilor si podeaua masinii intr-o structura puternica si rezistenta, care absoarbe socurile si ajuta la disiparea energiei generate la impact. B9 Tribeca are in dotare airbag-uri frontale SRS (sistem de retinere suplimentar) cu deschidere in doi timpi, airbag-uri frontal-laterale si airbag-uri tip cortina, cat si tetiere active. Un senzor activeaza automat airbag-urile tip cortina si dispozitivele de tensionare a centurilor de siguranta atunci cand detecteaza o posibila rostogolire a autovehiculului.
Tribeca - rafinament si tehnologie
Designul este accentuat prin detalii si prin echiparea exterioara: faruri in forma de trei cilindri, faruri de ceata pentru o vizibilitate sporita, trapa electrica, oglinzi laterale electrice, incalzite, spoiler plafon si jante din aliaj de aluminiu de 18 inch cu sapte spite.
Gama de echipamente interioare cuprinde comenzi pe volan pentru sistemul audio Premium de 160 W, noua difuzoare (inclusiv un subwoofer), schimbator de CD-uri, compatibil cu formatul MP3, sistem de control al vitezei de croaziera, sistem de aer conditionat bizonal, sistem individual de racire pentru partea din spate, scaune fata reglabile electric, iar scaunul conducatorului auto este echipat si cu o optiune de memorare a doua pozitii. Optional, sunt disponibile camera de luat vederi pentru mersul inapoi, un sistem de navigatie cu DVD si cu ecran touch-screen de 7 inch, iar in cazul variantei cu sapte locuri, un sistem multimedia cu DVD si ecran de 9 inch pentru locurile din spate.
Pretul unui Subaru B9 Tribeca porneste de la 32.895 de euro pret CIP) si ajunge pana la 39.950 de euro (CIP) pentru modelul Limited, cu sapte locuri.