Profitand de lipsa de reactie a noii conduceri a Ministerului Transporturilor, Comunicatiilor si Turismului, datorata inerentei inertii decizionale specifice transferului de putere si instalarii noilor demnitari care vor coordona destinele transporturilor navale din Romania, Gheorghe Moldoveanu, directorul general al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta, si-a continuat si dupa prima zi lucratoare a noului an politica de spoliere a celui mai mare port romanesc de la Marea Neagra. In acest sens, am aratat intr-un recent articol publicat in exclusivitate de ziarul nostru despre intentia lui Moldoveanu de a organiza, in data de 7 ianuarie a.c., o licitatie pentru inchirierea serviciilor de depoluare pe platforma portuara, actiune ce a fost invaluita in mister chiar si pentru majoritatea angajatilor Administratiei Portuare. Politica licitatiilor organizate pe blat pentru adjudecarea serviciilor celor mai profitabile din portul Constanta face parte dintr-o strategie de rapt aplicata de Gheorghe Moldoveanu cu consecventa in cei doi ani de cand se afla in varful conducerii CN APMC. Mai nou, starostele externalizarilor in lant care au diminuat sursele de venit ale Administratiei Portuare pana in pragul anularii a vizat si cateva "maruntisuriā€, cum ar fi inchirierea anuala sau multianuala a spatiilor administrative si a unor platforme de depozitare a marfurilor, aflate in proprietatea CN APMC. De altfel, masurile discretionare adoptate de actualul sef al APC au fost incurajate pe de o parte de sprijinul clientelar de care s-a bucurat din partea fostei conduceri a MTCT, iar pe de alta parte de o legislatie favorabila care i-a acordat o autonomie decizionala mult prea mare pentru administratorul unei companii ce gestioneaza o cota importanta din proprietatea statului. Faptul ca fostul ministru al Transporturilor a inchis ochii in nenumarate randuri la matrapazlacurile lui Moldoveanu este dovedit de mentinerea sa in functie, in ciuda semnalelor extrem de negative transmise ministerului de resort de reprezentantii comunitatii portuare.

Exploatarea legislatiei in folosul directorului Moldoveanu

In plus, fostul Executiv i-a sporit in mod aberant posibilitatile lui Gheorghe Moldoveanu de a jongla cu patrimoniul companiei, in favoarea propriilor buzunare. Un argument concludent in acest sens este elaborarea Legii nr.34/2004 privind desfiintarea Administratiei Zonei Libere Constanta Sud-Basarabi si trecerea intregului patrimoniu al acesteia - constituit in primul rand din terenuri situate in incinta portuara-in subordinea si administrarea directa a companiei conduse de Moldoveanu. Desi publicatia noastra a tras in ultima perioada numeroase semnale de alarma privind prejudiciul enorm cauzat de Moldoveanu patrimoniului Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta, dezvaluind opiniei publice mecanismul ilegal prin care acest personaj dubios a reusit sa orchestreze tunuri de milioane de dolari in beneficiul sau si al unor interese din zona subterana a economiei portuare, directorul general al acestei companii de stat de importanta nationala continua sa devalizeze fara scrupule patrimoniul public al portului Constanta. De aceea, solicitam pe aceasta cale oficialilor Ministerului Transporturilor sa-i suspende lui Gheorghe Moldoveanu dreptul de a mai semna documente in numele Administratiei Portuare, daca procedura demiterii sale inca treneaza din ratiuni birocratice. In caz contrar, avem toate sansele sa aflam in curand de organizarea de catre Moldoveanu a unei licitatii de culise pentru adjudecarea sediului CN APMC, impreuna cu intregul port Constanta. Vom reveni.