Normele si criteriile de atestare a statiunilor turistice au fost publicate ieri in "Monitorul Oficial". Conform acestei hotarari, statiunile vor trebui sa indeplineasca o serie de criterii. Astfel, statiunile de interes local vor avea minim 100 de locuri de cazare, iar cele de interes national 500, toate vor trebui sa aiba centre de informare turistica si o legatura permanenta intre centrul de informare si unitatile de cazare printr-un sistem informatic.
Noul act normativ are incluse si doua prevederi care pot parea mai greu de indeplinit. Este vorba de canalizare centralizata si transport in comun intre statiune si gara care o deserveste. Pentru problema canalizarii, autoritatile locale vor putea apela la fonduri europene, iar transportul in comun nu trebuie sa fie neaparat in proprietate publica, au precizat oficialii Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT).
In afara asigurarii unui anumit numar de locuri de cazare, actul normativ face si alte diferente intre statiunile de interes local si cele de interes national. Astfel, statiunile nationale trebuie sa asigure asistenta medicala permanenta si mijloc de transport pentru urgente medicale, sali de spectacole si de conferinte, spatii comerciale si spatii pentru activitati de prestari servicii tip banca, schimb valutar, agentie de turism.
Pe de alta parte, statiunile de interes local trebuie sa asigure cel putin doua spatii amenajate si dotate pentru relaxare in aer liber, inclusiv terenuri sportive si terenuri de joaca pentru copii, in timp ce in statiunile de interes national numarul acestora trebuie sa fie de minimum cinci. In ceea ce priveste traseele turistice montane omologate, statiunea de interes local trebuie sa aiba minimum doua, iar cea de interes national patru.
In momentul de fata in Romania sunt 37 de statiuni de interes national si 45 de interes local. Pentru implementarea hotararii de guvern, autoritatile locale beneficiaza de un termen de un an. (M.C.I.)