Ieri, la Ministerul Transporturilor, in prezenta sefului Delegatiei Comisiei Europene (DCE) din Romania, Jonathan Scheele, s-au semnat patru contracte privind reabilitarea DN 6 pe tronsonul Bahna-Lugoj din cadrul Coridorului IV paneuropean, cu o valoare de 62 de milioane de euro, si un acord de 6,9 milioane de euro pentru 6 poduri feroviare pe ruta Bucuresti-Fundulea. Dintre cele 69 de euro necesare achitarii acestor contracte, trebuie spus ca 52 de milioane reprezinta contributia Comisiei Europene prin Programul ISPA, iar restul este alocat de catre Guvernul Romaniei.
Seful Delegatiei Comisiei Europene a declarat ca o mai buna calitate a drumurilor este importanta pentru siguranta rutiera, iar reabilitarea este o necesitate in aceste zone. Potrivit lui Scheele, Romania are nevoie de multe autostrazi pe viitor, dar acum, dat fiind ca nu dispune de suficienti bani, „trebuie sa aiba o strategie a infrastructurii“ pentru ca „acolo unde nu este nevoie de autostrazi sa nu continue proiectele“.
Seful DCE a explicat ca daca un drum reabilitat costa 0,5 milioane de euro/km, un kilometru de autostrada costa intre 3 si 5 milioane de euro. La randul sau, Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, a precizat ca ministerul si-a propus „ca tot ce inseamna studii de fezabilitate, documentatie pentru pregatirea licitatiilor sa fie facute cu sprijinul Uniunii Europene, atat pentru Coridorul IV rutier, cat si pentru cel feroviar“.