Jurnalul National : Lucrarile la pasajul subteran Piata Presei Libere ar putea fi terminate la primavara
Pasajul subteran Piata Presei Libere ar putea fi terminat la primavara, a declarat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, vineri, cu prilejul primei sale vizite de lucru efectuata la acest obiectiv.
"Noi speram ca primavara sa se poata circula, sa putem da gata pasajul si in continuare sa putem termina celelalte lucrari", a spus edilul Bucurestiului.
Potrivit Primariei Capitalei, pasajul este realizat pe un singur sens, acela de intrare in Capitala de pe soseaua Bucuresti-Ploiesti, avand doua iesiri — una pe Kiseleff si alta pe Marasti. Tot aici se va face si un pasaj pietonal care va lega intrarea in Parcul Herastrau, din zona Pavilionului H, cu nodul de transport in comun de la Piata Presei, din zona capatului tramvaiului 41. Edilul a estimat ca, dupa ce pasajul Piata Presei Libere va fi terminat, timpul de parcurgere a zonei cuprinse intre fantana Miorita si bulevardul Marasti se va reduce la cateva minute.
"Partea grea, peretii mulati, se apropie de sfarsit, dupa care piata devine libera pentru circulatie, pentru ca dedesubt sa se lucreze toata iarna in metoda pe care dansii o numesc top down. Se scoate pamantul si se face legatura pe bretelele lui. In felul acesta, cele 12.000 de masini care se asaza la stop intr-o ora sau care trec prin Piata Presei Libere isi vor gasi solutia de defluire catre bulevardul Marasti. Avem inca discutii cum vom face cu sensurile pe bulevardul Marasti, pentru ca poate va fi nevoie ca duminica, intre anumite ore, dupa-amiaza, sa-i dam un singur sens de intrare in oras, ca dupa aceea, luni, sa revina circulatia la normal.Din studiile facute, intersectia Arcul de Triumf cu Miciurin si cu strada Campina nu va mai reprezenta o aglomerare mare de masini, chiar daca una dintre bretelele acestui pasaj va iesi in Kiseleff", a explicat Oprescu.
Demararea lucrarilor la Pasajul subteran Piata Presei Libere s-a impus odata cu finalizarea pasajului denivelat subteran de pe DN 1 - intersectie cu bulevardul Aerogarii, moment in care traficul de la intrarea in oras s-a mutat in intersectia din Piata Presei Libere. Astfel, zona a devenit principalul nod de circulatie care impune probleme de trafic, situat la intarea de nord a Municipiului Bucuresti. Pasajul porneste din soseaua Bucuresti-Ploiesti cu doua benzi de circulatie si se bifurca astfel: pasaj cu doua benzi de circulatie spre Kiseleff si o ramura cu o banda de circulatie largita spre Marasti. Lungimea aproximativa a pasajului este de 700 de metri cu tot cu rampe.
In ceea ce priveste lucrarile de la Piata Charles de Gaulle, Sorin Oprescu spera ca acestea sa fie finalizate saptamana viitoare. "La Charles de Gaulle avem promisiunea ca se termina luni, marti, miercuri care vin, acum turnandu-se ultimul strat de uzura pentru a nu mai fi diferentele respective si cu timpul, vorbesc in numar de luni, nu de ani, va aparea si o trecere pe dedesubt de pe Prezan pe coltul cu intrarea in Herastrau cu acces direct pe dedesubt la Arcul de Triumf. Aceasta va fi facuta din bugetul nostru, pentru ca nu intra in banii europeni pe care ii avem pentru consolidarea si refacerea Arcului de Triumf", a precizat Oprescu.