Grupul chinez China Overseas Engineering Group construieste doua tronsoane in lungime de 49,2 kilometri din autostrada ce uneste Berlinul de Varsovia.
Chinezii au castigat in 2009 licitatia de atribuire a contractului in detrimentul altor doua companii europene, oferind cel mai mic pret, respectiv 185 milioane euro, cu 44% sub nivelul prevazut in devizul initial, de 417 milioane euro.
Potrivit unei declaratii de anul trecut a actualului ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, un kilometru construit din Autostrada Transilvania a costat statul roman intre 12 si 13 milioane de euro.
Prin comparatie, chinezii fac lucrari de aproape patru ori mai ieftine. Astfel, un kilometru din autostrada ce va lega Berlinul de Varsovia va costa circa 3,76 milioane de euro, scrie Evenimentul Zilei.
Ministerul Transporturilor a anuntat public, in 2003, ca pretul negociat cu compania Bechtel pentru constructia Autostrazii Transilvania este de 2,24 de miliarde de euro. Sase ani mai tarziu, pretul aproape s-a triplat. Reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi au anuntat ca numai cei 200 de kilometri dintre Campia Turzii-Bors costa 2,5 miliarde de euro. Autostrada Transilvania ar trebui sa aiba, la final, 415 kilometri.
Chinezii au o buna experienta in construirea autostrazilor: ei au ca tinta o retea de 100.000 km de autostrazi pana in 2020, din care au construit deja 65.000 de km.