Din pasiune si cu multa munca, asa a reusit o invatatoare sa dezvolte, impreuna cu sotul sau, o firma a carei cifra de afaceri a crescut in patru ani cu 233%.

SC SOFTROM GRUP SRL, firma ce activeaza in domeniul birotica, papetarie si produse IT, a fost infiintata in 2004, la initiativa familiei Simion. "Eu lucram ca invatatoare. Sotul meu avea o afacere impreuna cu un prieten in domeniul IT. M-a luat o zi, doua la firma si mi-a placut. La inceput lucram si la scoala, si aici. La un moment dat, a trebuit sa aleg. In 2004, am decis insa sa ne facem propria firma", si-a inceput povestea Elena Simion, la seminarul "Zilele Femeilor Intreprinzator 2009", organizat anul acesta, la Craiova, de Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC). Firma respectiva functiona initial ca magazin de calculatoare. Treptat, a inceput sa se dezvolte si in alte directii. "Mi s-a parut interesanta activitatea de birotica-papetarie. Pasul urmator a fost reprezentat de materialele promotionale. Am devenit apoi importatori de pixuri", a adaugat Simion, care a explicat ca in 2006 sotul sau a fost unul dintre cei 13 doljeni care au participat la cursurile programului international pentru sprijinirea si dezvoltarea antreprenorilor "Empretec", organizate de OTIMMC Craiova. Si, cum la finalul cursurilor trebuia intocmit un plan de afaceri, acesta s-a concretizat intr-o firma cu servicii de curatenie (SOFTCLEAN, divizia de servicii de curatenie si intretinere a SOFTROM GRUP SRL), care a fost inca de la inceput responsabilitatea Elenei Simion.

"Nu au existat bariere"

In timp, aceasta afacere a crescut peste asteptarile celor doi soti. "Am inceput cu servicii de curatenie acordate persoanelor fizice. Intrand in hora, a trebuit insa sa joc si m-am extins. Am ajuns insa sa participam la licitatiile institutiilor si sa contractam lucrari mari de curatenie dupa constructori. Nu au existat bariere", a spus Elena Simion. In perioada 2005-2008, cifra de afaceri a SOFTROM GRUP a crescut treptat de la 150.000 de euro in 2005, la 200.000 de euro in 2006, 300.000 de euro in 2007, ajungand la 500.000 de euro in 2008 (pentru 2009 nu au o prognoza). Secretul reusitei a constat in faptul ca nu au importat niciodata produse care nu sunt de calitate. "Cantitatea nu a reprezentat o reusita, ci calitatea. Asa ne-am extins. Daca faci treaba primesti trei-patru recomandari. Daca nu faci treaba, cel putin 50 de persoane afla despre asta", a explicat Simion. Potrivit acesteia, afacerea nu este nici pe departe usoara, dar cei doi soti se implica la maximum si incearca in permanenta ca totul sa fie bine. In plus, au fost intotdeauna sinceri cu clientii si nu au incercat niciodata sa spuna ca pot ceva doar de dragul de a lua o comanda.

Familia, pe primul loc

Chiar daca afacerea a crescut considerabil intr-un timp destul de scurt, familia a ramas pe primul loc. "De ce nu mi-a placut alt job? Pentru ca astfel imi permit sa plec la ora 10.00 de acasa, dupa ce se trezeste copilul meu, sa mancam impreuna la pranz si seara sa ne petrecem timpul in familie", a adaugat Elena Simion.