Micii intreprinzatori s-au inghesuit, luni, la sediul ANIMMC pentru depunerea dosarului in urma caruia pot spera sa primeasca pana la 50.000 de euro pentru derularea proiectelor de investitii. Exista insa fonduri limitate, in valoare de doar 44.425 de milioane noi pentru acest an, iar acceptarea in program a IMM se face pe principiul "primul venit, primul servit". Totusi, fondurile alocate programului in 2006 sunt mai mari decat cele de anul trecut. Agentia pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii a selectat Banca Comerciala Carpatica pentru derularea proiectului de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare/ retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii.
Reprezentantii patronatelor reprezentate la nivel local, cu care am discutat ieri, ne-au declarat ca obiectivul Programului, care se va desfasura in perioada 31 iulie-25 august, il constituie finantarea si sustinerea proiectelor de investitii realizate in sectoarele economice stabilite ca prioritare pentru cresterea volumului de activitate si a competitivitatii IMM din aceste sectoare. Beneficiarii acestui program sunt intreprinderile nou-infiintate, microintreprinderile, precum si intreprinderile mici si mijlocii care urmaresc sa faca investitii.
Schema de finantare care va fi folosita de cei carora li se adreseaza programul va avea trei parti distincte. Astfel, intr-o prima faza IMM vor beneficia de o alocatie financiara nerambursabila care nu poate depasi echivalentul in lei noi a 10.000 de euro, pentru intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, exclusiv TVA, ii in acelasi timp nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de investitii. Totodata AFN nu poate depasi echivalentul in lei noi a 50.000 de euro, in cazul IMM, exclusiv TVA, si in acelasi timp nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de investitii. O a doua etapa va presupune acordarea unui credit bancar pe termen scurt sau mediu (maximum 5 ani), care va acoperi minimum 25% din valoarea proiectului de investitii. In sfarsit, in ultima etapa trebuie sa se constate ca aportul propriu al beneficiarului constituie minimum 15% din valoarea proiectului de investitii, in natura sau numerar.
Mai multe seturi de documente justificative
Pentru a primi finantarea dorita solicitantul va trebui sa depuna atat la sediul ANIMMC, cat si la ghiseele Bancii Carpatica mai multe seturi de documente justificative. Astfel, pentru procedura de inregistrare a documentelor justificative solicitantul trebuie sa depuna personal sau prin posta actele solicitate de ANIMMC si Banca Carpatica. Solicitantul care va depune personal documentele va primi un bon cu stampila de inregistrare "ANIMMC pentru programe" pe care se va trece numarul de inregistrare in Registrul special al Programului, data si ora inregistrarii, persoana care a inregistrat. O prima etapa de evaluare este realizata de Comitetul de Evaluare al Programului (CEP) si se desfasoara la sediul ANIMMC. CEP este constituit din reprezentantii ANIMMC si ai BCC, membrii fiind desemnati prin Ordin al presedintelui ANIMMC. Principalul obiectiv al CEP este adoptarea unei decizii referitoare la accesul solicitantului in programul derulat de institutiile partenere stabilind conditiile de eligibilitate pentru a putea beneficia de finantarea necesara proiectului de investitii.
Membrii ANIMMC din cadrul CEP verifica prezenta si veridicitatea cererii de finantare in original, a certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul solicitantul, copii legalizate dupa mentiunile inscrise in certificatul constatator, declaratia privind incadrarea beneficiarului in categoria IMM conform prevederilor Legii 346/ 2004, precum si a certificatului de atestare fiscala in original sau copie legalizata cu privire la indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul local. Dupa etapa de evaluare efectuata de catre ANIMMC, Banca Carpatica realizeaza o a doua etapa de evaluare prin intermediul unitatilor sale teritoriale. Daca clientul nu prezinta documentatie corespunzatoare sau aceasta este incompleta, banca solicita remedierea acesteia, oferind asistenta si consultanta gratuita. In cazul in care acest lucru nu se intampla intr-un interval rezonabil de timp BCC va comunica, in scris, solicitantului ca cererea de finantare a fost respinsa.