Sistemul informatic al Companiei Nationale a Huilei din Petrosani, unul dintre cele mai performante la nivelul Ministerului Economiei si Comertului, este luat in calcul de specialistii Ministerului Apararii Nationale ca solutie de comunicatii pentru armata romana, membra NATO. Ideea a fost agreata, dupa ce au fost constatate avantajele legate de costurile sistemului, raportate la conditiile tehnice si de exploatare.
Sistemul informatic al CNH a fost studiu de caz pentru informaticienii Centrului de Servicii si Radiocomunicatii Bucuresti, in cadrul unei prezentari de solutii de comunicatii pentru Ministerul Apararii Nationale. Sistemul de operare actual este luat in calcul ca o posibila varianta de comunicatii pentru armata.
Investitia a fost realizata de CNH in mai multe etape, pe parcursul a trei ani, 2003-2005, iar sistemul informatic a costat 3,018 milioane de lei noi. Daniel Surulescu, directorul general al CNH Petrosani, declara ca, prin implementarea sistemului informatic, economiile companiei fata de perioada de pana in 2003 depasesc 2,2 milioane de lei noi anual. "Aceasta investitie este recuperata in procent de 100 la suta prin reducerea cheltuielilor. Incepand din anul 2004, cand s-a renuntat la contractul de service al centralei telefonice la sediul CNH, am redus cheltuielile cu aproape 40.000 de lei noi, iar ulterior, prin renuntarea la contractul de service al retelei vechi de calculatoare, am mai economisit peste 95.000 de lei noi. Insa prin preluarea in exploatare cu personalul propriu a aplicatiilor informatice pentru intreaga activitate, valoarea cu care s-au redus cheltuielile a depasit 2,1 milioane de lei noi", a declarat Surulescu.
Sistemul informatic al CNH Petrosani are in componenta o centrala telefonica digitala, alimentare separata cu energie electrica pentru echipamentele de tehnica de calcul asigurata prin sisteme UPS si generator, peste 130 de calculatoare, opt servere, calculatoare portabile, sapte imprimante, dintre care doua matriciale si doua laser color, precum si produsele software necesare.