La sediul Autoritatii Navale Romane din portul Constanta se va desfasura in perioada 27-28 mai a.c. un work-shop international dedicat sistemului SafeSeaNet la care vor participa ofiteri din cadrul Capitaniilor Porturilor Maritime Constanta, Mangalia si Midia, oficiali din partea EMSA (Agentia de Siguranta Maritima a Uniunii Europene), precum si reprezentanti ai Autoritatii Maritime Bulgare, a declarat pentru "Replica" Silviu Apostol, seful Serviciului IT si Radiocomunicatii din cadrul ANR.

"Obiectivul work-shop-ului va fi discutarea modalitatilor de implementare a sistemului SafeSeaNet in Romania si Bulgaria", a afirmat Apostol. Acesta a mai spus ca pe ordinea de zi a evenimentului se numara mai multe puncte, printre care o prezentare introductiva asupra sistemului mentionat, sustinuta de oficiali din partea EMSA, alaturi de suportul legislativ european care sustine implementarea sistemului. De asemenea, pe ordinea de zi a work-shop-ului mai figureaza prezentarea conceptului de one-stop-shop, implementarea tehnica a sistemului SafeSeaNet, identificarea celor mai bune practici legate de implementarea respectivului sistem in celelalte state ale Uniunii Europene, precum si evolutia viitoare a sistemului SafeSeaNet. Acest sistem reprezinta o platforma de detinere a datelor legate de circulatia navelor maritime comerciale. Este vorba despre un server care stocheaza aceste informatii provenite de la autoritatile maritime si portuare din toate statele membre ale UE. Sistemul functioneaza pe baza unor mesaje informatice de tipul XML, mesaje ce se pot transmite si receptiona de pe platforme informatice care utilizeaza sisteme de operare diferite, cum ar fi Windows, Linux, etc., a aratat seful Serviciului IT din cadrul ANR. Acest tip de mesaje sunt compatibile cu orice sistem de operare utilizat la computerele diferitelor autoritati maritime si portuare europene. Mesajele contin un anumit numar de informatii uzuale despre navele care ajung in diferite porturi comunitare. Pentru cazurile in care anumite autoritati din statele membre UE doresc mai multe informatii referitoare la o anumita nava, la echipajul si la incarcatura ei, se va transmite un mesaj in acest sens care va fi redirectionat catre portul unde se afla acea nava. Sistemul SafeSeaNet a fost deja implementat in tarile mai vechi membre ale UE si se bazeaza pe legislatia comunitara referitoare la monitorizarea cu strictete a traficului maritim in porturile UE. La nivelul Autoritatii Navale Romane este deja utilizat acest sistem sub forma accesarii unei pagini web, iar aplicatia care permite transmiterea si receptionarea de mesaje XML va fi elaborata de firma Asesoft Ploiesti.