Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) va privatiza Electroputere Craiova fara licitatie cu Siemens (Germania). Dupa modelul Bechtel sau EADS, din nou statul roman isi asuma responsabilitatea pentru incredintarea directa a unui contract foarte important. Mircea Ursache, presedintele AVAS, ne-a declarat ca “nu e decizia noastra“ si ca, pur si simplu, Electroputere este o societate al carei profil economic se preteaza la privatizarea fara licitatie.
AVAS a selectat recent “alesul“ pentru trecerea in proprietate privata a Electroputere: consortiul format din firmele Siemens Aktiengesellschaft Transportation System, Asociatia Salariatilor ELPAS Craiova si DAB Greece. Marii perdanti ai acestei afaceri sunt General Electric si Bombardier, care neintrand in consortiul pentru privatizare, nu mai au nici o sansa de a participa la vanzarea fabricii craiovene. Astazi sau cel mai tarziu joi saptamana viitoare, in sedinta de Guvern va fi aprobata si ordonanta de urgenta care precede transferul de proprietate a Electroputere catre acest consortiu. Actul de privatizare urmeaza sa fie aprobat si publicat in “Monitorul Oficial“ pana la sfarsitul acestui an, a mai spus Ursache. El a aratat ca “Bombardier si General Electric nu au intrat in consortiu pentru ca nu si-au exprimat intentia de a intra in consortiu“.
Inainte de trecerea in proprietate privata, societatii craiovene ii vor fi reesalonate datoriile, iar dobanzile si penalitatile de intarziere vor fi sterse in baza Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii. Seful AVAS a mentionat ca in ordonanta de urgenta referitoare la privatizarea Electroputere nu va fi trecuta expres stergerea datoriilor acumulate pana acum de compania craioveana.
Electroputere Craiova produce in special locomotive si trenuri, transformatoare de putere, piese turnate si forjate, motoare si echipamente electrice de mare putere. AVAS detine 62,5% din actiunile societatii.