Reprezentantii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism au tras linie si le-a iesit cu minus, dupa cum se arata situatia prezentata in conferinta de presa sustinuta ieri in Mamaia. Suparati foc pe administratiile locale, acestia si-au expus concluziile cu privire la sezonul estiva ce tocmai s-a incheiat: turisti cu 10 % mai putini fata de anul trecut, profitul hotelierilor, in scadere, in principal din cauza conditiilor „precare” oferite de litoralul romanesc: apa murdara, plaje neintretinute, caini vagabonzi. Cu exceptia acestora, reprezentantii ANAT au mai depistat si alte motive pentru situatia turismului din acest sezon, cum ar fi: vremea nefavorabila, preturile si concurenta externa, dar si implicarea gresita a autoritatilor din turism. „In 2004, unitatile hoteliere aveau de platit 27 de taxe si impozite la bugetul local, pe care a trebuit sa le includa in pretul pe noaptea de cazare. Trebuie sa precizez ca autoritatile locale ne cam ignora, dar ne-am obisnuit deja cu aceasta situatie ”, a precizat presedintele ANAT, Lucia Nora Morariu. Doleantele celor de la ANAT catre agentiile de turism si hoteliere de pe litoral au constat in principal in elaborarea unei strategii de dezvoltare a turismului romanesc.