Buna parte din cele 120 de service-uri care functioneaza in prezent pe raza judetului Galati nu a fost inspectata in vederea autorizarii de catre Registrul Auto Roman (RAR) Galati, ceea ce inseamna in consecinta ca documentele eliberate pentru masinile care le treg pragul, cum ar fi inspectiile tehnice periodice, nu sint valabile. Acesta fapt se datoreaza in principal lipsei acute de personal cu care se confrunta RAR Galati, nevoita in prezent sa-si desfasoare activitatea cu doar doi inspectori, printre care se numara si directorul institutiei. “Un inspector trebuie sa ramina la sediul institutiei zilnic pentru a efectua verificarile specifice la autoturisme. Asta inseamna ca celalalt ar trebui sa verifice zilnic cite un service, lucru care nu intotdeuna este posibil”, ne-a declarat directorul RAR Galati, Dan Draghia. Culmea e ca, desi au timp berechet pentru remedierea eventualelor deficiente, administratorii de service-uri nu se dau de ceasul mortii sa intre in legalitate. Cinci service-uri au ramas fara avize pentru depasirea termenului de stingere a conformitatilor. Mai exact, nu au indeplinit cerintele impuse de inspectorii RAR, care vizau dotarea cu echipamente specifice si instruirea mecanicilor care lucreaza in aceste service-uri. Exista si faze de-a dreptul comice, cum ar fi cererile adresate de diverse persoane, care doresc sa infiinteze un service, dar nu au nici de unele. Nu au sediu, nu au aparatura, in schimb cistiga la capitolul experienta. Pastrind aceeasi nota amuzanta, inspectorii RAR Galati le acorda aviz pentru... repararea de alternatoare auto.